اخبار

افزایش ۱۰ درصدی ظرفیت تولید کربنات سدیم

فهرست مطالب

افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید کربنات سدیم

مقدمه

در این مقاله می خواهیم به بررسی روند افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید کربنات سدیم بپردازیم. شرکت کربنات ایران جزو برترین تامین کنندگان انواع کربنات سدیم سبک و سنگین در سطح کشور می باشد. که با تاسیس و دایر نمودن شعب متعدد در شهرهای مختلف به ویژه شهرهای تهران و تبریز اقدام به تامین و فروش کربنات سدیم سبک و سنگین در سطح کشور نموده است.

این مجموعه با برخورداری از ظرفیت های ویژه ، انبارهای بسیاری را جهت عرضه انواع کربنات سدیم کاوه سودا و سمنان در اختیار دارد. و سابقه درخشان این شرکت در زمینه تامین و فروش کربنات سدیم 50 کیلویی سبک و سنگین ، باعث شده است. تا نمایندگی شرکت کاوه سودا و کربنات سمنان را اخذ نماید. و در سطح کشور اقدام به تامین و توزیع کربنات سدیم کاوه سودای مراغه و کربنات سدیم سمنان نماید.

هدف از ارائه این مطلب بررسی علل افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید کربنات سدیم می باشد. همانطور که می دانیم کربنات سدیم به عنوان ماده اولیه اساسی در بسیار از صنایع و بخش های تولیدی کاربرد دارد. و عمده ترین بخش مصرفی این محصول در صنعت شیشه سازی می باشد. و با توجه به رشد تولید و صادرات شیشه ، مصرف کربنات سدیم نیز افزایش پیدا کرده است.

با افزایش تولید صنایع ساخت شیشه و کریستال ، تقاضا برای خرید کربنات سدیم نیز روندی صعودی را شاهد می باشد. و از سوی دیگر رشد نرخ صادرات این محصول نیز ، باعث بالا رفتن میزان تقاضا شده است. همزمانی این دو علت در کنار هم باعث شده است. تا روند فعلی تولید کربنات سدیم دیگر پاسخگوی نیاز خریداران نباشد.

و روند تولید داخلی و صادرات خارجی دچار مشکل گردد. لذا کارخانجات تولید کربنات سدیم با اتخاذ تدابیر ویژه ای تصمیم بر افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید کربنات سدیم گرفته اند. تا با افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید کربنات سدیم این مشکل را برظرف نمایند.

دلایل افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید کربنات سدیم

حال در این بخش می خواهیم به بررسی دلایل افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید کربنات سدیم بپردازیم. همانگونه که می دانیم ، کربنات سدیم با توجه به ویژگی های شیمیایی که دارا می باشد. دارای مصارف گوناگونی بوده و به عنوان ماده اولیه اساسی در صنایع بزرگ مانند ساخت شیشه و کریستال مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع می توان گفت که کربنات سدیم ، خوراک اصلی خطوط تولید کارخانجات شیشه و کریستال می باشد.

همچنین این محصول به عنوان یک ماده کمک ذوب درون کوره های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. و اکثر کارخانجات تولیدی های صنعتی دارای کوره ها ذوب بوده و استفاده از کربنات سدیم درون کوره ها ضروری و الزامی می باشد. و در مواقع افزایش تولید ، روند عرضه کربنات سدیم جوابگوی نیاز این صنایع نمی باشد. لذا در دسترسترین راه حل ، افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید کربنات سدیم می باشد.

تا خوراک کوره های ذوب به صورت مداوم و مستمر تامین گردد. یکی از موارد مصرف کربنات سدیم ، تولید مواد شوینده و بهداشتی می باشد. کربنات سدیم در فرآیند تولید برخی مواد شوینده و بهداشتی به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. و در برخی از مقاطع زمانی ، نیاز به استفاده از مواد شوینده و بهداشتی به شکل چشمگیری افزایش پیدا می نماید. نیاز به خرید کربنات سدیم نیاز افزایش پیدا می کند.

و همانگونه که قبلا اشاره کردیم ، ظرفیت فعلی خطوط تولید این محصول جوابگوی افزایش تقاضا نمی باشند. لذا از طرف کارخانجات تولید کننده کربنات سدیم باید تدابیری برای افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید کربنات سدیم اندیشیده شود.

تا کسری میزان تولید این محصول در قبال افزایش تقاضا جبران گردد. و در حال حاضر تنها راهکار ممکن افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید کربنات سدیم می باشد.

افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید کربنات سدیم

 

انواع کربنات سدیم قابل عرضه توسط شرکت کربنات ایران

 

 

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه

تاثیر افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید کربنات سدیم بر تولید داخلی

همان گونه قبلا به آن اشاره کردیم کربنات سدیم به عنوان ماده اولیه در بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. و تهیه مستمر و مداوم آن برای فعال نگه داشتن خطوط تولید کارخانجات امری ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد. اما با افزایش تقاضا جهت خرید کربنات سدیم این محصول با کمبود عرضه مواجه شده و نیاز به افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید کربنات سدیم بایستی در دستور کار تولید کنندگان قرار گیرد.

با افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید کربنات سدیم ، التهاب بوجود آمده در بازار که باعث افزایش قیمت کربنات سدیم شده است. به صورت تدریجی اثر خود را از دست داده و قیمت کربنات سدیم به حد نرمال خود خواهد برگشت. همچنین با کاهش قیمت کربنات سدیم ، قیمت سایر محصولاتی که با این ماده مرتبط هستند. و با افزایش قیمت کربنات سدیم شاهد افزایش قیمت بودند. نیز به روال عادی خود برخواهند گشت.

در نتیجه افزایش موقتی قیمت کربنات سدیم و محصولات مرتبط با آن به روال عادی خود برگشته و از التهاب بازار به صورت چشمگیری کاسته خواهد شد. از سایر تاثیرات مطلوب افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید کربنات سدیم می توان به افزایش تولید محصولات مرتبط اشاره نمود. زیرا با کمبود تولید و عرضه کربنات سدیم ، کارخانجات و مصرف کنندگانی که از این محصول به عنوان ماده اولیه استفاده می نمایند.

ظرفیت خطوط تولید خود را کاهش داده یا آن ها به صورت موقتی تعطیل نموده اند. اما با افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید کربنات سدیم ، کمبود مواد اولیه در بازار جبران شده و مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با خرید این محصول ، ظرفیت خطوط تولید خود را به روند قبلی برگردانده و واحدهای تعطیل را مجددا راه اندازی خواهند نمود. که این روند نیز موجب افزایش تولید کارخانجات داخلی خواهد شد.

 

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/

برچسب‌ها: افزایش 10 درصدی ظرفیت تولید کربنات سدیمخرید عمده کربنات سدیمخرید کربناتخرید کربنات سدیمخرید کربنات سدیم 50 کیلویی سبک مراغهخرید کربنات سدیم سبکخرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنانخرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغهخرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنانخرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغهخرید کربنات سدیم سنگین در تبریزخرید کربنات سدیم سنگین در تهرانخرید کربنات سدیم مراغهخرید کربنات سمنانخرید کربنات مراغهسودا اششرکت کربنات ایرانفروش سودا اشفروش عمده کربنات سدیمفروش کربناتفروش کربنات سدیمفروش کربنات سدیم 50 کیلویی سبک مراغهفروش کربنات سدیم در تبریزفروش کربنات سدیم در تهرانفروش کربنات سدیم سبکفروش کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنانفروش کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنانفروش کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغهفروش کربنات سدیم سنگین در تبریزفروش کربنات سدیم سنگین در تهرانفروش کربنات سدیم مراغهفروش کربنات سمنانفروش کربنات مراغهفروشنده عمده کربنات سدیمقیمت کربنات سدیمکاوه سوداکربنات دو سودکربنات سدیم 50 کیلوییکربنات سدیم سبککربنات سدیم سمنانکربنات سدیم سنگینکربنات سدیم کاوه سوداکربنات سدیم مراغهکربنات سمنانکربنات مراغهنماینده کاوه سودانماینده کربنات سمنان

جدیدترین مطالب

رشد ۶ درصدی مصرف کلریدریک و مواد اولیه شوینده ها

رشد 6 درصدی مصرف کلریدریک و مواد اولیه شوینده ها مقدمه با گسترش روزافزون صنایع…

3 ماه قبل

تولید سدیم سیانید با کربنات سدیم ۵۰ کیلویی

تولید سدیم سیانید با کربنات سدیم 50 کیلویی مقدمه در این مقاله، به بررسی روش‌…

5 ماه قبل

مصرف کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در تصفیه نفت خام

مصرف کربنات سدیم 50 کیلویی در تصفیه نفت خام مقدمه مصرف کربنات سدیم 50 کیلویی…

5 ماه قبل

کاربرد کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در صنایع غذایی

کاربرد کربنات سدیم 50 کیلویی در صنایع غذایی مقدمه کاربرد کربنات سدیم 50 کیلویی در…

5 ماه قبل

استفاده از کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در آزمایشگاه های شیمی

استفاده از کربنات سدیم 50 کیلویی در آزمایشگاه های شیمی مقدمه استفاده از کربنات سدیم…

5 ماه قبل

کاربرد کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در تولید مواد شوینده

کاربردکربنات سدیم 50 کیلویی در تولید مواد شوینده مقدمه کاربردکربنات سدیم 50 کیلویی در تولید…

5 ماه قبل