اخبار

افزایش ۱۵ درصدی قیمت کربنات سدیم

فهرست مطالب

افزایش 15 درصدی قیمت کربنات سدیم

مقدمه

با توجه به وضعیت موجود در بازار ، در این مطلب سعی شده است. تا عوامل افزایش 15 درصدی قیمت کربنات سدیم مورد بررسی قرار گیرد. شرکت کربنات ایران یکی از شرکت های پیشگام در زمینه تامین و توزیع انواع کربنات سدیم سبک و سنگین در سطح کشور می باشد. که با فعالیت گسترده خود توانسته است. به یکی از فروشندگان و تامین کنندگان بزرگ کربنات سدیم تبدیل شود.

این مجموعه در همکاری با سایر شرکت های مرتبط از جمله شرکت آب اکسیژنه ایران و شرکت متانول ایران و شرکت استیک ایران تامین سایر مواد اولیه شیمیایی را نیز انجام می دهند. و با ایجاد شعب متعدد در سراسر کشور دامنه فعالیت خود را در اغلب شهرهای گسترش داده اند. شعبات مرکزی در شهرهای تهران و تبریز ، فروش کربنات سدیم را در تهران و شمال غرب کشور بر عهده دارند.

تامین و توزیع کربنات سدیم مورد نیاز صنایع و تولیدکنندگان به صورت مداوم  و مستمر از اهداف اصلی این مجموعه می باشد. خرید انواع کربنات سدیم سبک و سنگین به صورت عمده و خرده با مناسب ترین قیمت موجود در بازار در کنار قابلیت ارسال سفارشات به هر نقطه ای از کشور از مزایای خرید از شرکت کربنات ایران می باشد.

در طی چند ماهه اخیر با توجه به وضعیت موجود اقتصادی و افزایش نرخ حمل و نقل و دیگر عوامل موثر ، تولید کربنات سدیم دچار کاهش ملموسی شده است. به طوری که این میزان از کاهش تولید باعث افزایش 15 درصدی قیمت کربنات سدیم گردیده است. ولی انتظار می رود با شروع سال جدید روند افزایش 15 درصدی قیمت کربنات سدیم متوقف گردد.

 

عوامل دخیل در افزایش 15 درصدی قیمت کربنات سدیم

عوامل متعددی در افزایش 15 درصدی قیمت کربنات سدیم دخیل می باشند. که در این بخش به بحث و بررسی در مورد آن ها خواهیم پرداخت. اولین عامل موثر در افزایش 15 درصدی قیمت کربنات سدیم ، تغییر قیمت سایر مواد اولیه مرتبط با کربنات سدیم می باشد. که در طی چند ماه اخیر و بخصوص در چهار ماهه آخر سال جاری روندی صعودی داشته اند.

این میزان از افزایش قیمت تقریبا تمامی مواد اولیه و ملزومات مورد استفاده در تولید کربنات سدیم را شامل می شود. همین روند افزایش قیمت سایر مواد اولیه مورد استفاده در تولید و فرآوری کربنات سدیم موجب افزایش 15 درصدی قیمت کربنات سدیم در طی 6 ماهه دوم سال جاری گردیده است. افزایش 15 درصدی قیمت کربنات سدیم از سوی کارخانجات تولید کننده اعمال شده است.

ولی به صورت واقعی در داخل بازار ، شاهد افزایش 20 تا 30 درصدی نرخ فروش انواع کربنات سدیم سبک و سنگین می باشیم. مورد موثر دیگر در این فرآیند ، کاهش میزان تولید این محصول می باشد. که موجب شده است تا میزان عرضه این محصول در بازار کاهش پیدا کند. و به دنبال آن نیز روند تامین کربنات سدیم مورد نیاز مصرف کنندگان دچار مشکل گردد.

کاهش میزان تولید کربنات سدیم و به طبع آن ، بروز اخلال در فرآیند عرضه و تامین این محصول ، باعث افزایش 15 درصدی قیمت کربنات سدیم گردیده است. زیرا با کمبود عرضه این محصول ، چرخه فروش و تامین کربنات سدیم دچار خلل شده و قیمت کربنات سدیم توسط فروشندگان به صورت تدریجی افزایش پیدا خواهد کرد.

البته افزایش تقاضا بخاطر کمبود عرضه ، نیز در این فرآیند دخیل می باشد. لذا تمامی عوامل گفته شده در کنار هم به صورت میانگین موجب افزایش 15 درصدی قیمت کربنات سدیم در بازار خواهند شد.

 

افزایش 15 درصدی قیمت کربنات سدیم

 

انواع کربنات سدیم قابل عرضه توسط شرکت کربنات ایران

 

 

 

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه

 

پیامدهای منفی افزایش 15 درصدی قیمت کربنات سدیم

حال می خواهیم به بررسی پیامدهای منفی افزایش 15 درصدی قیمت کربنات سدیم بپردازیم. با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد کشور پیامدهای منفی بسیاری را برای چرخه تولید در پی خواهد داشت. زیرا واحدهای صنفی و تولیدی دیگر توانایی مواجهه با اثرات نامطلوب افزایش قیمت مواد اولیه را ندارند.  و با افزایش قیمت مجدد مواد اولیه آن ها نیز می بایست قیمت کالاهای خود را افزایش دهند.

از پیامدهای منفی و اصلی افزایش 15 درصدی قیمت کربنات سدیم می توان به افزایش قیمت فرآورده های نهایی اشاره نمود. با توجه به اینکه کربنات سدیم از جمله مواد اولیه شیمیایی بسیار کاربردی در صنایع مربوطه می باشد. و در ساخت و تولید فرآورده های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین افزایش قیمت این محصول ، تاثیری افزایشی بر روی قیمت نهایی محصولات تولیدی خواهد گذاشت.

این موضوع چندان هم دور از انتظار نمی باشد. زیرا افزایش یا کاهش قیمت مواد اولیه تاثیر مستقیمی بر روی قیمت نهایی فرآورده ها دارد. حال با تغییر قیمت مواد اولیه و در پی آن با افزایش هزینه ها ، تولید کنندگان به ناچار مجبور خواهند شد. تا برای جبران اثرات تغییر قیمت مواد اولیه ، نرخ محصولات خود را بالا ببرند. در نهایت محصول نهایی با قیمت بالاتری نسبت به قبل به دست مصرف کننده خواهد رسید.

از سوی دیگر با افزایش 15 درصدی قیمت کربنات سدیم ، قیمت نهایی و هزینه های گمرکی این محصول نیز افزایش پیدا خواهد کرد. چون کربنات سدیم یک محصول صادراتی بوده و دارای مشتریان بسیاری در خارج از کشور می باشد. حال با بالارفتن قیمت نهایی و سایر هزینه های مربوطه ، روند صادرات این محصول نیز دچار مشکل خواهد شد. و قیمت کربنات سدیم صادراتی دیگر جذابیت لازم را برای خریداران نخواهد داشت.

 

 

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/

برچسب‌ها: افزایش 15 درصدی قیمت کربنات سدیمخرید کربناتخرید کربنات سدیمخرید کربنات سدیم 50 کیلویی سبک مراغهخرید کربنات سدیم سبکخرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنانخرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنانخرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغهخرید کربنات سدیم مراغهخرید کربنات سمنانخرید کربنات مراغهسودا اششرکت آب اکسیژنه ایرانشرکت استیک ایرانشرکت کربنات ایرانشرکت متانول ایرانفروش سودا اشفروش عمده کربنات سدیمفروش کربناتفروش کربنات سدیمفروش کربنات سدیم 50 کیلویی سبک مراغهفروش کربنات سدیم در تبریزفروش کربنات سدیم در تهرانفروش کربنات سدیم سبکفروش کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنانفروش کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنانفروش کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغهفروش کربنات سدیم مراغهفروش کربنات سمنانفروش کربنات مراغهفروشنده عمده کربنات سدیمقیمت کربنات سدیمکربنات دو سودکربنات سدیم 50 کیلوییکربنات سدیم سبککربنات سدیم سمنانکربنات سدیم سنگینکربنات سدیم مراغهکربنات سمنانکربنات مراغهنماینده کاوه سودانماینده کربنات سمنان

جدیدترین مطالب

رشد ۶ درصدی مصرف کلریدریک و مواد اولیه شوینده ها

رشد 6 درصدی مصرف کلریدریک و مواد اولیه شوینده ها مقدمه با گسترش روزافزون صنایع…

3 ماه قبل

تولید سدیم سیانید با کربنات سدیم ۵۰ کیلویی

تولید سدیم سیانید با کربنات سدیم 50 کیلویی مقدمه در این مقاله، به بررسی روش‌…

5 ماه قبل

مصرف کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در تصفیه نفت خام

مصرف کربنات سدیم 50 کیلویی در تصفیه نفت خام مقدمه مصرف کربنات سدیم 50 کیلویی…

5 ماه قبل

کاربرد کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در صنایع غذایی

کاربرد کربنات سدیم 50 کیلویی در صنایع غذایی مقدمه کاربرد کربنات سدیم 50 کیلویی در…

5 ماه قبل

استفاده از کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در آزمایشگاه های شیمی

استفاده از کربنات سدیم 50 کیلویی در آزمایشگاه های شیمی مقدمه استفاده از کربنات سدیم…

5 ماه قبل

کاربرد کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در تولید مواد شوینده

کاربردکربنات سدیم 50 کیلویی در تولید مواد شوینده مقدمه کاربردکربنات سدیم 50 کیلویی در تولید…

5 ماه قبل