فهرست مطالب

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان

در خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان که یکی از پرکاربرد ترین و مهم ترین مواد اولیه صنعتی و شیمیایی است. با توجه به موارد مصرف ، کیفیت محصول و اصالت محصول به شما خریدار عزیز پیشنهاد می کنیم. برای تهیه آن از طریق شماره تلفن های موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

از آنجا که شرکت کربنات یکی از بزرگترین نمایندگی های شرکت کربنات سدیم سمنان می باشد. همکاران ما در بخش فروش کربنات سدیم در شهرهای تهران و تبریز ، شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی می نمایند. و در نهایت شما مشتری گرامی با نازل ترین قیمت موجود در بازار و در کوتاهترین زمان ممکن موفق به خرید کربنات سدیم سبک سمنان و ثبت فاکتور خود می شوید.

لازم به ذکر است که شرکت کربنات ایران بر خلاف بقیه شرکت ها هم به صورت عمده و هم به صورت خرده و هم با فاکتور رسمی و هم فاکتور غیررسمی ، خدمات خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان و خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه را به مشتریان محترم ارائه می نماید. و شما متحمل هیچ نوبت و یا صف های انتظار  طولانی برای ارسال بار یا صدور فاکتور نخواهید شد.

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان و معرفی آن

برای خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان  می بایست با ویژگی های کربنات سدیم سبک که ترکیبی شیمیایی با فرمول مولکولی  (Na2CO3)  و با خاصیت قلیایی نسبتا قوی است آشنا گردید. این محصول شیمیایی دارای نام های متعدد و مختلفی در علم شیمی می باشد. اسامی تجاری این محصول جهت خرید کربنات سدیم سبک سمنان  شامل کربنات دو سود ، سودا اش  (soda ash)، کریستال سودا (soda crystals) ، سودای شستشو (washing  soda)  می باشند. ولی سایر نام های مرسوم شامل نمک دی سدیم ، سنگ قلیا و جوهر قلیا نیز هستند.

این ترکیب شیمیایی کاربرد های وسیعی در فعالیت های امروزی بشر به خود اختصاص داده است. که عموما شامل تولید شیشه ، ساخت دیگر محصولات دارای خاصیت قلیایی ، تولید نمک های سدیم و غیره است. کربنات سدیم سبک در حالت عادی دارای حالت جامد و پودری می باشد. که رنگ آن نیز متمایل به سفید است. این ترکیب در دو نوع سبک و سنگین تولید می گردد. این محصول یک نوع نمک سدیم می باشد. که از ترکیب شدن آن با کربنیک اسید حاصل می شود و محلول در آب می باشد.

کربنات سدیم سبک از دیرباز در طبیعت نیز یافت می شود. انسان ها چند صد هزار سال پیش به این ماده معدنی دست یافته اند. سال ها قبل از تولید صنعتی  ، کربنات سدیم آن را از خاکستر گیاهان شوره زار و یا کف دریاها و دریاچه های قدیمی بدست می آوردند. لازم به ذکر است که در تمدن مصر باستان نیز از آن در تولید شیشه و صابون ها استفاده می کردند.  

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان

 

انواع کربنات سدیم قابل عرضه توسط شرکت کربنات ایران

 

       

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان و خواص شیمیایی و فیزیکی مرتبط با آن

 

مقدار یا عنوان خواص یا ویژگی
سدیم کربنات نام علمی
سودا اش ، اسید کربنیک ، سنگ قلیا ، جوهر قلیا سایر نام ها
Na2CO3 فرمول شیمیایی
پودر سفید رنگ شکل ظاهری
۸۵۱ °C (anhydrous) ۱۰۰ °C (decomp, monohydrate) ۳۴ °C (decomp, decahydrate نقطه ذوب
۱۶۰۰ °C (anhydrous)   نقطه جوش
سدیم بی کربنات آنیون های مرتبط
لیتیوم کربنات ، پتاسیم کربنات ، کربنات روبیدیوم ، کربنات سزیم کاتیون های مرتبط
S2 , S22 , S26 شماره های نگهداری
به صورت نامحلول در داخل استون و اتانول انحلال پذیری کلی
70 g/L (0 °C) 216 g/L (20 °C) 450 g/L (100 °C   حلالیت در آب
2.54 g/cm3 (anhydrous) 2.25 g/cm3 (monohydrate) 1.46 g/cm3 (decahydrate)   چگالی
105.9884 g/mol (anhydrous) 124.00 g/mol (monohydrate) 286.14 g/mol (decahydrate)   جرم مولی

 

 آنالیز شیمیایی کربنات سدیم سبک سمنان

 

ماکزیموم حداقل واحد ترکیب شیمیایی
99/6 99/2 Wt % سدیم کربنات
0/5 0/1 Wt % سدیم کلراید
0/1 Wt % سدیم بی کربنات
0/05 Wt % سدیم سولفات
0/2 Wt % رطوبت
30 ppm آهن
30 ppm نیکل
10 ppm کروم
10 ppm منگنز
30 ppm مس

 

 

 

انواع اشکال مولکولی مرتبط با خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان

رایج ترین اشکال در خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان به شرح زیر می باشند:

بدون آب

مونو هیدراته

هپتا هیدراته

کربنات سدیم دکا هیدراته ( ناترون )

 
کربنات سدیم دکا هیدراته ( ناترون )

این نمک با مقدار اندکی از ترکیب کربنات هیدروژن سدیم مخلوط شده است. و نوع ده آبه این نمک نیز فورا به نوع کربنات سدیم بدون آب تبدیل می شود. محلول های آبی نمک و کریستالیزاسیون ان نیز در دمای 1/2- تا 32+ درجه سانتی گراد به دست می آیند.

کربنات سدیم هپتا هیدراته

این نوع نمک سدیم کربنات ، با نام کربنات معدنی شناخته می شود. و در ساختار مولکولی آن، هفت مولکول آب وجود دارد. برای تولید هپتا هیدراته این نمک به محدوده دمایی 32 تا 4/35 درجه سانتی گراد نیاز است.

کربنات سدیم مونو هیدراته

کربنات سدیم مونو هیدراته همان ترموناتریت است. این نوع از نمک سدیم کربنات که به کریستال های کربنات شهرت دارد. در  داخل کانی معدنی ترموناتریت یافت می شود.

کربنات سدیم بدون آب

در علم شیمی با نام سودای کلسینه شناخته می شود. و در اثر حرارت دادن نوع هیدراته همین نمک به دست می آید. این ترکیب زمانی تولید می شود که کربنات هیدروژن سدیم در دمای معینی تحت گرما قرار گیرد. مثل آخرین مرحله از فرآیند سولوی. این فرم از کربنات سدیم نیز در بالاتر از 35 درجه سانتی گراد تولید می شود.

در هوای خشک ، آب کربنات سدیم های دکا هیدراته و هپتا هیدراته تبخیر شده و به شکل مونو هیدراته تبدیل می شوند. سایر نمک هایی که به فرم هیدراته هستند. به طور مثال دارای 5/2 واحد آب در هر یک واحد از کربنات سدیم می باشند.

 

شکل دو خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان

شکل دو خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان

 

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان و انواع روش های تولید آن

در خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان ، اشاره به روش های تولید ان خالی از لطف نمی باشد. سدیم کربنات به دو نوع صنعتی و سنتی تولید می شود. نوع سنتی آن از خاکستر گیاهانی که در خاک‌های غنی از سدیم رشد می‌کنند یافت و استخراج می شود. تولید کربنات سدیم سبک به طور کلی طبق دو روش زیر انجام می شود.

از سنگ معدن های کربنات سدیم و کربنات هیدروژن

از نمک (کلرید سدیم) و کربنات کلسیم

اما نوع صنعتی تولید کربنات سدیم به روش های زیر است:

سنتز شیمیایی کربنات سدیم از طریق فرایند سولوِي (Solvay)یا فرآیند آمونیاک سودا

استخراج کربنات سدیم از منابع معدنی (حرارات دادن جوش شیرین)

فرآیند سولوی (solvay process)

علت نام گذاری این فرآیند ، ارنست سولوی است. که در زمان های قدیم بنیان گذار تولید کربنات سدیم از روش ساده تر و به صرفه تر بود.  ارنست سولوی پس از تلاش های شبانه روزی  فراوان در آزمایشگاه کوچک خود سرانجام به روشی دست یافت که با ترکیب سنگ اهک و آب نمک به تولید کربنات سدیم انجامید.

قبل از سولوی صنعتگران از روش لبلانک برای تهیه کربنات سدیم استفاده می کردند. که هم مخاطرات زیادی برای انسان و محیط زیست داشت و هم به لحاظ اقتصادی اصلا به صرفه نبود. در واقع سولوی با کشف این روش خدمت بزرگی به جامعه صنعتی و تولیدی کرد. و از این طریق به شهرت و ثروت بسیاری دست یافت.

حال به نحوه تولید این فرآیند میپردازیم. در فرآیند سولوی که به فرآیند آمونیاک سودا نیز شناخته می شود. روشی راحت و در دسترس با مواد اولیه ارزان است. سنگ اهک (کلسیم کربنات) ، آمونیاک و آب نمک ( سدیم کلرید) از مواد اولیه و لازمه فرآیند سولوی می باشند. که در همه جای جهان در دسترس تولیدکنندگان هستند. امروزه تولیدکنندگان مواد صنعتی و شیمیایی کربنات سدیم را صرفا با این روش تولید و استفاده می کنند.

روش لبلانک

این روش توسط دانشمندی به نام نیکلاس لبلانک ابداع شد. در این روش جهت تولید کربنات سدیم از نمک ، اسید سولفوریک و ذغال سنگ استفاده می شود. نحوه تولید بدین صورت است که نمک و اسید سولفوریک را به نقطه جوش می رسانیم. سپس به ترکیب حاصل ، سدیم سولفور و گاز هیدروژن کلرید استخراج می نماییم. و در ادامه سدیم سولفور را با پودر سنگ کربنات سدیم و ذغال سنگ مخلوط و سپس گرما می دهیم. تا سدیم کربنات ، گاز کربنیک (دی اکسید کربن) و کلسیم سولفور حاصل شود.

چون گاز کربنیک موجب آلودگی هوا می شود. و کلسیم سولفید ترکیبی بلا استفاده است. بنابراین این روش سال ها قبل منسوخ شد و به دلیل آلاینده بودن دیگر مورد استقبال قرار نگرفت.

تولید کربنات سدیم از پسماند خمیر کاغذ

تولید کربنات سدیم از خمیر کاغذ روشی غیر معمول است. ولی فرآیند خرید کربتان سدیم سبک 50 کیلویی سمنان را تحت الشعاع قرار می دهد. در این روش پسماند خمیر کاغذ و اضافات کارخانجات کاغذ سازی حرارت داده می شوند. و ترکیبی بدست می آید که شامل کربنات سدیم ، سولفید سدیم و سولفات سدیم می باشد.  این ماده را به یک مخزن می ریزند. و آن را در درجه حرارت ۷۸۰ تا۸۷۰ سانتیگراد می جوشانند تا به  صورت محلول آبکی در آورند.

این محصول را در یک سطح فلزی خنک می کنند تا ذرات ریز جامدی بدست آید. و آن ها را آسیاب می کنند. سپس کربنات سدیم  و سولفید سدیم بدست می آید. که آن ها را  به مخزن نگهداری منتقل می کنند. تا به برج استخراج کننده جامد از مایع پمپ شود. سولفید سدیم در این برج از کربنات سدیم جدا شده و کربنات سدیم مایع را به داخل یک جدا کننده می ریزند. به نحوی که مواد جامد از کربنات سدیم جدا شوند.

بعد ، محلول بالای برج که معمولا از جنس سولفید سدیم می باشد. را به مخزن کربناته ،جهت ایجاد واکنش با دی اکسید کربن  و تولید سولفید هیدروژن و کربنات سدیم ، وارد می کنند. محلول آبکی حاوی کربنات سدیم را جدا می کنند و با کربنات سدیم موجود در پایین برج  مخلوط می کنند. سپس آن را سانتریفیوژ کرده و خشک می کنند تا کربنات سدیم حاصل گردد.

استخراج کربنات سدیم از منابع معدنی

استحصال و استخراج کربنات سدیم از منابع معدنی در فروش و خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان بسیار تاثیر گذار می باشد. زیرا این روش هزینه های تولید کربنات سدیم را در مقایسه با سایر روش ها کاهش می دهد. این روش توسط یک شیمی دان چینی ابداع شد. که با تزریق گاز دی اکسید کربن به محلول اشباع کلرید سدیم و آمونیاک انجام می شود.

جوش شیرین ( بی‌کربنات سدیم ) ته نشین می شود و سپس تا دمای 80 تا 90 درجه سانتی گراد حرارت داده می شود. تا کربنات سدیم خالص تولید شود. بقیه مراحل نیز همانند روش سالوی هستند. در آخر نیز مقداری آمونیاک با دمای ۳۰ تا ۴۰ درجه سانتی گراد به محلول اضافه می شود. و در نهایت دمای محلول تا ۱۰ درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

یکی دیگر از روش های تولید کربنات سدیم در علم شیمی، فرآیند حاصل از ترکیبات معدنی مانند ترونا و نفلین است. که این روش در کشورهایی مانند آمریکا و ترکیه که داراي ذخایر بزرگ ترونا هستند کاربرد دارد. ترونا یک نوع کانی است که در رسوبات نمکی به شکل تبخیری وجود دارد و رنگ آن نیز خاکستری است. در این سنگ ها ترکیبات کربنات هیدراته و بی کربنات سدیم یافت می شود.  

 

 

 

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان و مصارف آن

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان از ان جهت مهم می باشد. که این محصول با توجه به ویژگی های شیمیایی  که دارد. دارای مصارف و کاربردای گوناگون و متنوعی می باشد. خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان در جامعه امروزی برای مصارف صنعتی و خانگی مهم و ضروری می باشد. که در ذیل به همه آنها اشاره خواهیم کرد.

کاربردهای مهم در خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان

تولید شیشه

تصفیه آب شهری و استخر و اکواریوم

ریخته گری

تشخیص اسید و باز

کارگاه های آجرپزی

نگهداری چوب

تولید کاغذ

تولید صابون و مواد شوینده

ازبین بردن سختی آب

عکاسی

رنگرزی

آتشنشانی

فیلتر کارخانه ها

مزارع پنبه

تولید خمیردندان

نرم کننده حوله و لباس

ضد رسوب

از بین برنده لکه روغن ، گریس و الکل

تهیه ماکارونی و بستنی

تنظیم کننده ترشی مواد غذایی و پایدار کننده

 

اطلاعات ایمنی در هنگام ارتباط با کربنات سدیم

تماس چشمی

انواع کربنات سدیم هم سبک و هم سنگین در زمان تماس چشمی باعث آبریزش از چشم ، سوزش ، قرمزی و تورم پلک ها می شوند.

برخورد پوستی

کربنات سدیم سبک سمنان به هنگام تماس با پوست سبب قرمزی ، سوزش و تورم آن می شود. و در صورت مرطوب بودن و عرق کردن پوست باعث ایجاد جوش می گردد. در برخی موارد نیز خشکی و ترک پوستی را در پی دارد.

در صورت بلعیده شدن و خوردن

در صورت بلع ، سوختگی و سوزش دهان و معده را به دنبال دارد. بلع مقدار زیادی از کربنات سدیم سبب بروز اسهل و استفراغ می شود.

ارتباط تنفسی

منجر به سوزش و تحریک غشاهای تنفسی و مخاطی می گردد

کمک های اولیه در تماس با کربنات سدیم

چشمی

اگر ترکیب کربنات سدیم به شکل مایع باشد. در صورت داشتن لنز چشمی سریعا آن را درآورده و چشم را به مدت 15 دقیقه با آب ولرم شستشو داده و آلودگی را برطرف نمایید. و سپس سریعا به چشم پزشک مراجعه نمایید. و در صورت جامد بودن شکل آن ، نباید چشم ها را مالید.  و فورا چشم را به مدت چند دقیقه با آب ولرم شسته و سپس به چشم پزشک مراجعه نمایید.

پوستی

البسه و کفش های آلوده را فورا از بدن مصدوم خارج نمایید. و مناطق الوده را با آب ولرم بشویید. در صورت بروز ناراحتی و درد به پزشک مراجعه گردد.

تنفسی

شخص مصدو را سریعا از محیط آلوده دور نموده و در معرض هوای تمیز و آزاد قرار دهید. در صورت وجود مشکل در تنفس ، تنفس مصنوعی انجام داده و مصدوم را فورا به مراکز درمانی انتقال دهید.

اقدامات عملی ضروری در خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان

اقدامات  مورد نیاز محیطی در خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان

محل کار می بایست به سیستم تهویه مجهز شود تا ذرات و گرد و غبار این محصول در فضا و محیط پیرامون پخش نشود.

نظافت و رفع آلودگی از محیط پیرامون

مواد پخش شده بر روی زمین را به داخل کیسه ها بریزید و پس از جمع آوری کامل ، محل آلوده را با آب بسیار زیاد بشوید. همچنین مراقب باشید تا این ماده وارد فاضلاب و آب های زیر زمینی نگردد.

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان و اقدامات مناسب برای انبار ، حمل و بسته بندی کردن آن

اقدامات مورد نیاز جهت حمل بعد از خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان

در  خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان باد دقت نمود که این محصول ابتدا می بایست در بسته بندی های مناسب قرار گیرد. و اپراتور نیز باید از تجهیزات ایمنی کامل استفاده نماید.

و در زمان حمل و خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان  نیز باید مراقب بود تا بسته بندی محصول آسیب نبیند. و گرد و غبار محصول در محیط پیرامون پخش نشود.

شرایط انبارداری مناسب ، برای خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان

روند خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان می بایست در بسته بندی ها و مخازن مناسب صورت گیرد. و  انبار و ذخیره سازی آن نیز به صورت مناسب باشد. همچنین محل ذخیره سازی باید از رطوبت و اسیدها دور باشد.

بسته بندی های مناسب در خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان

بسته بندی مناسب برای خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان  ، کیسه های پلی اتیلنی مخصوص می باشند

شرایط پایداری و واکنش های مناسب در خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان
شرایط پایداری در خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان

بهترین شرایط برای پایداری این محصول ، نگهداری از آن در دما و فشار استاندارد ، به دور از رطوبت و مواد نامرتبط شیمیایی می باشد.

محیط ها و مواد مورد اجتناب در خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان

محیط های خیس و مرطوب که برخورد کربنات سدیم  با آن ها موجب تولید سود سوز آور می گردد که بسیار سوزاننده می باشد. که این موضوع باید در خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان مد نظر قرار گیرد.

در خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان باید توجه نمود. که مواد شیمیایی نامرتبط و انواع اسیدهای قوی که تماس این ماده با آنها باعث تولید گاز دی اکسید کربن و گرمای زیاد می شود.

 

شکل سه خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان

شکل سه خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان

 

منبع: https://fa.wikipedia.org