دسته بندی ها: محصولات

خرید کربنات سدیم سبک ۵۰ کیلویی مراغه

فهرست مطالب

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه

شرکت کربنات ایران یکی از بزرگترین و اصلی ترین شرکت های فروش مواد شیمیایی ایران می باشد. و فعالیت خود را به صورت رسمی از سال 1395 در زمینه فروش انواع کربنات سدیم سبک و سنگین شروع کرده است. شرکت کربنات ایران با کسب نمایندگی رسمی از کارخانجات کاوه سودای مراغه و کربنات سدیم سمنان توانسته است.

خدمات فروش و خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه  را به مشتریان محترم ارائه می نماید. با توجه به این که این شرکت دارای شعبات فروش در تهران و تبریز می باشد. برای خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه با توجه به منطقه ای که در آنجا فعالیت می کنید. می توانید از شعبات تبریز یا تهران اقدام نمایید.

البته پیشنهاد می شود با توجه به سهولت دسترسی شهر تهران به اقصی نقاط کشور که یکی از نکات حائز اهمیت می باشد.و همچنین حمل و نقل آسان و زمان ارسال سریع ، جهت صرفه جویی شما مشتری عزیز در وقت و هزینه خود ، از شعبه مرکزی تهران خرید کنید.

در غیر این صورت اگر ساکن شمال غرب کشور یا مناطق همجوار هستید. شرکت کربنات ایران فروش کربنات سدیم  50 کیلویی را نیز برای مشتریان محترم ارائه می نماید. بهتر است از نمایندگی موجود در شهر تبریز اقدام کنید. تا متحمل هزینه های مازاد و اضافی جهت حمل و نقل نشوید.

همچنین فروش انواع کربنات سدیم توسط شرکت کربنات ایران به صورت عمده و خرده و هم به صورت رسمی و غیر رسمی با توجه به نیاز خریدار صورت می پذیرد.

و تلاش تمامی عوامل و کارکنان شرکت کربنات ایران ، جهت رضایت شما مشتری گرامی صورت می گیرد. و سعی وتلاش همکاران ما همواره بر ارائه پایین ترین قیمت به همراه حمل و نقل ایمن تا موعد تحویل بار به خریدار محترم می باشد. برای تماس با ما می توانید از شماره تماس های موجود همین صفحه اقدام نمایید.

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه و معرفی آن

در این مطلب سعی شده است. تا اطلاعات مورد نیاز برای خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه به صورت مختصر و مفید در اختیار مشتریان محترم قرار گیرد. کربنات سدیم سبک یکی از انواع نمک های سدیم می باشد. که فرمول شیمیایی آن به صورت Na2Co3 است.

این ماده حاصل ترکیب یون سدیم با یون کربنات می باشد. و بیشتر فرم های آن عمدتا به شکل نمک های سفید رنگ محلول در آب می باشند.

که از انحلال آن ها درون آب ، محلول های قلیایی با درجه بازی متوسط حاصل می شوند. کربنات سدیم در گذشته به صورت سنتی از گیاهان قابل رشد در مناطقی که دارای خاک غنی از عنصر سدیم بودند تهیه می شد. اما امروزه روش تولید آن  کلا دچار تغییر و دگرگونی شده است.

و از روش های شیمیایی نوین جهت تولید آن بهره برده می شود. یکی از این روش ها  عبارتست از فرآیند سلوی که در آن کربنات سدیم سبک از کلرید سدیم و آهک تولید می گردد. اصلی ترین و عمده ترین مورد مصرف برای کربنات سدیم سبک ، ساخت شیشه می باشد.

ولی این محصول دارای کاربردهای فراوان دیگری نیز می باشد. به عنوان مثال تنظیم کردن PH دیگر کاربرد این محصول می باشد. که به منظور ایجاد محیط قلیایی و حفظ این شرایط از آن استفاده می شود.

استفاده از کربنات سدیم سبک در تولید محصولات شوینده ، مواد لکه بر ،  رسوب زداها ، مواد غذایی و …. از دیگر موارد مصرف این ترکیب شیمیایی می باشند.

 

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه

 

انواع کربنات سدیم قابل عرضه توسط شرکت کربنات ایران

 

 

 

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه و آشنایی با انواع کربنات سدیم

پیش از خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه باید توجه نمود که محصول کربنات سدیم سبک بر اساس ویزگی هایی که دارا می باشد. و همچنین براساس نوع و محل کاربرد دارای چهار نوع مختلف به شرح زیر می باشد.

انواع کربنات سدیم سبک مراغه ( کاوه سودا )
سمنان
سنگین مراغه ( کاوه سودا )
سمنان

 

مشخصات شیمیایی و فیزیکی مورد نیاز جهت خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه

بررسی مشخصات شیمیایی و فیزیکی یک محصول شیمیایی ، قبل از خرید آن همیشه در اولویت قرار دارد. در خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه نیز این موضوع می بایست یکی از اصول اساسی در نظر گرفته شود. کربنات سدیم سبک یک ترکیب هیدراته است. که دارای سه حالت مختلف  تک آبه ، 2 آبه و 7 آبه می باشد.

 

شکل یک خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه

 

 

شکل دو خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه

 

همچنین در جدول زیر نیز به برخی از مشخصات شیمیایی و فیزیکی مورد نیاز جهت خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه اشاره شده است.

مـقادیـر یا عنـوان ویژگی شیمیایی یا مشخصه
سدیم کربنات نام شیمیایی
کربنات سدیم ، سودا اش ، سودای شستشو ،

کریستال های سودا

سایر نام ها
Na2CO3 فرمول مولکولی
جامد پودری سفید رنگ شکل ظاهری
بدون بو بو
۸۵۱ °C (بی آب)
۱۰۰ °C (decomp, مونو هیدرات)
۳۴ °C (decomp, دکا هیدرات)
دمای ذوب
۱۶۰۰ °C (anhydrous)
دمای جوش
105.9884 g/mol (anhydrous)
124.00 g/mol (monohydrate)
286.14 g/mol (decahydrate)
جرم مولی
غیر قابل حل در استون و اتانول انحلال پذیری کلی
به مقدارهای زیر در  0 ، 20 ، 100 درجه سانتی گراد

70 g/L (0 °C)
216 g/L (20 °C)
450 g/L (100 °C)

انحلال پذیری درون آب
3/67 خاصیت بازی
1.495 (anhydrous)
1.420 (monohydrate)
ضریب شکست

کاربردهای کربنات سدیم سبک مراغه

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه با توجه به موارد مصرف آن صورت می گیرد. اصلی ترین محل مصرف کربنات سدیم سبک ، در صنعت ساخت شیشه می باشد. که برای این منظور کربنات سدیم را تحت دمای بسیار زیاد با کربنات کلسیم و ماسه مخلوط می نمایند. و پس از انجام چندین فرآیند خاص ترکیب حاصل را سرد می نمایند تا شیشه حاصل شود.

اما این محصول با توجه به ویزگی شیمیایی که دارد جهت تنظیم PH  سایر ترکیب های شیمیایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از این ماده به عنوان خنثی کننده اثر اسید کلر در مخازن شهری و بالا بردن مقدار PH استفاده می شود.

این ماده در صنایع غذایی نیز کاربرد دارد. به عنوان مثال تحت عنوان جایگزین سود پرک در تولید چوب شور جهت قلیایی نمودن و برشته کردن سطح آن کاربرد دارد. همانگونه که گفته شد. این ترکیب کاربردهای فراوانی دارد که در زیر مختصرا به مابقی آن ها اشاره می نماییم.

کاربردهای کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه

تولید شیشه

در ریخته گری ها و کوره ها به عنوان ماده کمک ذوب

استخراج طلا در کوره

صنعت کاشی و سرامیک سازی

تولید محصول سدیم بی کرینات

صنعت متالوژی و ریخته گری

کارخانه های فولاد سازی

موادشوینده و بهداشتی

افزایش مقدار PH  مواد غذایی و برشته نمودن سطح آن ها

تغییر PH مخازن شهری جهت خنثی سازی اثر اسیدی کلر

به عنوان اکترولیز بخاطر دارا بودن رسانایی قوی

تیتراسیون اسید و باز

لکه بر روغن  و الکل

عامل ضد رسوب

در کارگاه های آجر پزی

افزودنی غذایی E500

تولید بستنی

از بین برنده کپک چوب

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه و بررسی واکنش های رایج آن

واکنش کربنات سدیم سبک با اسید کلریدریک

هنگامی که این دو ماده با یکدیگر واکنش می دهند مقادیر بسیار زیادی ، گاز کربن دی اکسید، آب و نمک خوراکی تولید می شود. در اثر ترکیب شدن این دو ماده با یکدیگر ، دو مولکول HCl اتم های هیدروژن خود را به کربنات سدیم می دهند.

و این عمل نیز باعث تولید کربونیک اسید می شود. سدیم موجود در سدیم کربنات نیز با یون های کلرید موجود در اسید هیدروکلریدریک ترکیب می گردند. و سدیم کلرید را تولید می نمایند. کربونیک اسید نیز که ماده ای ناپایدار است. به کربن دی اکسید و آب تجزیه می شود.

این واکنش با توجه به اینکه توانایی حذف اسید کلریدریک را دارد. در کاربردهای  صنعتی ، جایی که قصد حذف اسید اضافی و یا به تعادل رساندن با کم کردن مقدار اسید را دارند. مورد استفاده قرار می گیرد. انجام این واکنش در خانه و بدون داشتن تجهیزات مناسب توصیه نمی شود.

واکنش با اسید سولفوریک

واکنش کربنات سدیم سبک با اسید سولفوریک ، از مهمترین واکنش های این محصول می باشد. این واکنش نیز به شرح زیر روی می دهد. که منجر به تولید سولفات سدیم ، کربن دی اکسید و آب می شود. در این واکنش نیز کربن دی

برخی مشخصات شیمیایی موثر و نحوه بسته بندی جهت خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه

نحوه و میزان بسته بندی یک محصول نکته حائز اهمیتی جهت خریداران می باشد. در خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه نیز می بایست به نحوه و میزان بسته بندی این محصول توجه نمود. زیرا این پارامتر در نحوه و نوع حمل نقل تاثیر گذار می باشد.

همچنین برخی مشخصات شیمیایی نیز وجود دارند. که به همراه نوع و نحوه بسته بندی در روند خرید اثر گذار بوده و برای مشتریان مهم می باشند.

که در ذیل به بعضی از آن ها که برای خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه مورد نیاز هستند اشاره شده است.

انواع بسته بندی کربنات سدیم سبک مراغه

کیسه کوچک

25 کیلویی
50 کیولویی

کیسه جامبو PP

700 کیلویی
1200 کیلویی

 

مقدار مشخصات
0.4 میزان کلراید ( % )
0.004 مقدار آهن
0.1 عدم حلالیت درون آب
99.2 درصد قلیایی

استحصال طبیعی کربنات سدیم سبک

کربنات سدیم سبک در طبیعت به شکل محلول در آب یافت می شود. ولی در داخل خشکی ها و غالبا در مناطق خشک ، علی الخصوص در رسوبات معدنی ، حاصل از تبخیر آب دریاها و دریاچه ها ، نیز دیده می شود. نمک های قلیایی طبیعی که در رسوبات مواد معدنی وجود دارند.

شامل بی کربنات سدیم و کربنات سدیم سبک هستند. که در گذشته های بسیار دور برای تهیه کربنات سدیم ، توسط بشر استخراج می شدند.

در سالهای گذشته مقدار زیادی از این ماده در رسوبات گسترده و عظیم در حوالی Green River کشف شد. همچنین این محصول در آمریکای شمالی از معادن استخراج می شود. این ترکیب همچنین از رسوبات دریاچه هایی که خاصیت قلیایی دارند نیز به دست می آید.

که پس از روند لایروبی بوسیله توسط روش های اولیه استحصال می گردد. اغلب گیاهان  محیط شور که در آب های شور وجود دارند. و در مقابل شوری مقاوم هستند ، منبع غنی از انواع کربنات سدیم به صورت ناخالص می باشند. تمامی روش های هایی که به ان ها اشاره کردیم.

همگی اشکال متداول و طبیعی جهت استحصال کربنات سدیم سبک در اروپا و دیگر مناطق تا اواخر قرن نوزدهم بودند. برای این منظور در گذشته تعدادی از گیاهان مناط خشک مانند علف شوره ، درخت آشنا و کتانجک که نوعی خزه دریایی می باشد. را جمع آوره می کردند و انها را خشک کرده و سپس می سوزاندند.

بعد از این فرآیند، خاکستر حاصل را شستشو می دادند تا یک محلول قلیایی حاصل شود. این محلول نیز پس از جوشیدن ، به سودا اش تبدیل می گردد.

که نام دیگر کربنات سدیم سبک می باشد. اما امروز تقریبا این روش ها منسوخ شده و جای خود را به روش های نوین شیمیایی سپرده اند. که تاثیر شگرفی بر روند خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه اعمال می نماید.

روش های مدرن تولید کربنات سدیم

همانگونه که در مطالب مربوط به خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه  عنوان کردیم در گذشته های دور ، کربنات سدیم توسط روش های طبیعی از خود طبیعت استحصال می گردید. ولی در آن زمان نیاز به این محصول تا این حد گسترده نبود.

امروزه با گذشت زمان و با ایجاد مصارف جدید برای این محصول ، هم موارد مصرف این ماده افزایش یافته و هم تقاضا برای آن افزایش یافته است.

لذا طی چندین دهه اخیر روش های طبیعی تولید این ترکیب جوابگوی نیازهای به شدت افزایش یافته بشریت نبودند.

به همین جهت دانشمندان و محققین با تحقیق و کاوش  در زمینه های مختلف به روش های شیمیایی نوینی جهت تولید کربنات سدیم دست پیدا کردند. در حال حاضر روش های شیمیایی متعددی جهت تولید کربنات سدیم وجود  دارند.

اما با توجه به امکان پذیری و مقرون به صرفه بودن در حال حاضر سه روش جهت تولید عمده و گسترده این محصول وجود دارند.

این روش ها عبارتند از فرآیندهای  solvay , Leblanc , Hou  که در ادامه به بحث و بررسی در مورد آن ها خواهم پرداخت.

 

هشدارهای حفاظتی فردی در هنگام ارتباط با کربنات سدیم و توجه به ان ها در زمان خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه

چشمی

در خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه باید دقت نمود که انواع کربنات سدیم هم سبک و هم سنگین به هنگام تماس با چشم باعث آبریزش از چشم ، سوزش ، قرمزی و تورم پلک ها می شود.

پوستی

این ترکیب به هنگام تماس با پوست سبب قرمزی ، سوزش و تورم ان می شود. و در صورت مرطوب بودن و عرق کردن پوست باعث ایجاد جوش می گردد. در برخی موارد نیز خشکی و ترک پوستی را در پی دارد.

بلعیده شدن و خوردن

در صورت بلع ، سوختگی و سوزش دهان و معده را به دنبال دارد. بلع مقدار زیادی از کربنات سدیم سبب بروز اسهل و استفراغ می شود.

تنفسی

منجر به سوزش و تحریک غشاهای تنفسی و مخاطی می گردد.

کمک های اولیه در صورت تماس با کربنات سدیم

چشمی

اگر ترکیب مایع باشد در صورت داشتن لنز چشمی سریعا آن را درآورده و چشم را به مدت 15 دقیقه با آب ولرم شستشو داده و آلودگی را برطرف نماییدد. و سپس سریعا به چشم پزشک مراجعه نمایید. و در صورت جامد بودن ترکیب ، نباید چشم ها را مالید.

و فورا چشم را به مدت چند دقیقه با آب ولرم شسته و سپس به چشم پزشک مراجعه نمایید.

پوستی

البسه و کفش های آلوده را فورا از بدن مصدوم خارج نمایید. و مناطق الوده را با آب ولرم بشویید. در صورت بروز ناراحتی و درد به پزشک مراجعه گردد.

تنفسی

شخص مصدو را سریعا از محیط آلوده دور نموده و در معرض هوای تمیز و آزاد قرار دهید. در صورت وجود مشکل در تنفس ، تنفس مصنوعی انجام داده و مصدوم را فورا به مراکز درمانی انتقال دهید.

 

اقدامات محیطی ضروری در خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه

اقدامات  مورد نیاز محیطی در خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه

محیط کار می بایست به سیستم تهویه مجهز شود تا ذرات و گرد و غبار این محصول در فضا و محیط پیرامون پخش نشود.

نظافت و رفع آلودگی از محیط

مواد پخش شده بر روی زمین را به داخل کیسه ها بریزید و پس از جمع آوری کامل ، محل آلوده را با آب بسیار زیاد بشوید. همچنین مراقب باشید تا این ماده وارد فاضلاب و آب های زیر زمینی نگردد.

 

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه و اقدامات مناسب برای انبار ، حمل و بسته بندی کردن این محصول

اقدامات لازم جهت حمل بعد از خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه

در هنگام خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه باد دقت نمود که این محصول ابتدا می بایست در بسته بندی های مناسب قرار گیرد. و اپراتور نیز باید از تجهیزات ایمنی کامل استفاده نماید.

و در هنگام حمل و خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه  نیز باید مراقب بود تا بسته بندی محصول آسیب نبیند. و گرد و غبار محصول در محیط پیرامون پخش نشود.

شرایط انبارداری مناسب ، جهت خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه می بایست در بسته بندی ها و مخازن مناسب صورت گیرد. و  انبار و ذخیره سازی آن نیز به صورت مناسب باشد. همچنین محل ذخیره سازی باید از رطوبت و اسیدها دور باشد.

بسته بندی مناسب در خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه

بسته بندی مناسب برای خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه  ، کیسه های پلی اتیلنی مخصوص می باشند

 

شرایط پایداری و واکنش های کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه

شرایط پایداری

بهترین شرایط برای پایداری این محصول ، نگهداری از آن در دما و فشار استاندارد ، به دور از رطوبت و مواد نامرتبط شیمیایی می باشد.

محیط ها و مواد مورد اجتناب

محیط های خیس و مرطوب که برخورد کربنات سدیم  با آن ها موجب تولید سود سوز آور می گردد که بسیار سوزاننده می باشد.

مواد شیمیایی نامرتبط و انواع اسیدهای قوی که تماس این ماده با آنها باعث تولید گاز دی اکسید کربن و گرمای زیاد می شود.

 

 

منبع:https://fa.wikipedia.org

برچسب‌ها: خرید کربناتخرید کربنات سدیمخرید کربنات سدیم 50 کیلویی سبک مراغهخرید کربنات سدیم سبکخرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنانخرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغهخرید کربنات سدیم سبک مراغهخرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنانخرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغهخرید کربنات سدیم مراغهخرید کربنات سمنانخرید کربنات مراغهسودا اششرکت کربنات ایرانصادر کننده کربنات سدیمصادرات کربنات سدیمفروش سودا اشفروش عمده کربنات سدیمفروش کربناتفروش کربنات سدیمفروش کربنات سدیم 50 کیلوییفروش کربنات سدیم 50 کیلویی سبک مراغهفروش کربنات سدیم در تبریزفروش کربنات سدیم در تهرانفروش کربنات سدیم سبکفروش کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنانفروش کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنانفروش کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغهفروش کربنات سدیم مراغهفروش کربنات سمنانفروش کربنات مراغهفروشنده عمده کربنات سدیمقیمت کربنات سدیمقیمت کربنات سدیم مراغهکاوه سوداکربنات دو سودکربنات سدیم 50 کیلوییکربنات سدیم سبککربنات سدیم سمنانکربنات سدیم سنگینکربنات سدیم فله ایکربنات سدیم کاوه سوداکربنات سدیم کیسه ایکربنات سدیم مراغهکربنات سمنانکربنات مراغهنماینده فروش کربنات سدیمنماینده فروش کربنات سدیم مراغهنماینده کاوه سودانماینده کربنات سمنان

جدیدترین مطالب

رشد ۶ درصدی مصرف کلریدریک و مواد اولیه شوینده ها

رشد 6 درصدی مصرف کلریدریک و مواد اولیه شوینده ها مقدمه با گسترش روزافزون صنایع…

2 ماه قبل

تولید سدیم سیانید با کربنات سدیم ۵۰ کیلویی

تولید سدیم سیانید با کربنات سدیم 50 کیلویی مقدمه در این مقاله، به بررسی روش‌…

4 ماه قبل

مصرف کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در تصفیه نفت خام

مصرف کربنات سدیم 50 کیلویی در تصفیه نفت خام مقدمه مصرف کربنات سدیم 50 کیلویی…

4 ماه قبل

کاربرد کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در صنایع غذایی

کاربرد کربنات سدیم 50 کیلویی در صنایع غذایی مقدمه کاربرد کربنات سدیم 50 کیلویی در…

4 ماه قبل

استفاده از کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در آزمایشگاه های شیمی

استفاده از کربنات سدیم 50 کیلویی در آزمایشگاه های شیمی مقدمه استفاده از کربنات سدیم…

4 ماه قبل

کاربرد کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در تولید مواد شوینده

کاربردکربنات سدیم 50 کیلویی در تولید مواد شوینده مقدمه کاربردکربنات سدیم 50 کیلویی در تولید…

4 ماه قبل