فهرست مطالب

خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان

مقدمه

شرکت کربنات ایران از معدود شرکت هایی می باشد. که موفق به کسب نمایندگی از کارخانجات کربنات سدیم سمنان و کاوه سودا طی چندین سال اخیر شده است. و این شرکت در سال 1395 فعالیت رسمی خود را در زمینه فروش کربنات سدیم سبک و سنگین به صورت رسمی ، شروع نموده است. شرکت کربنات ایران ، انواع کربنات سدیم سبک و سنگین را داخل بسته بندی های متنوع و با توجه به نیاز شما مشتریان عزیز به فروش می رساند.

شما مشتری گرامی می توانید جهت خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان با شماره تماس های موجود در سایت در ارتباط باشید. تا از راهنمایی های همکاران مجرب ما ،  بهره مند شوید. همچنین برای خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان و خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه  نیز می توانید از شعب تهران یا تبریز اقدام کنید. کربنات سدیم سنگین سمنان به صورت دائم در انبار های تهران  و تبریز موجود می باشد. و شما مشتری عزیز از بابت تامین مواد اولیه خود ، دچار مشکل و معطلی نخواهید شد.

اصالت کالا ، حمل و نقل ایمن و قیمت منصفانه تر نسبت به بقیه شرکت ها از جمله تعهدات شرکت کربنات ایران در مقابل مشتریان خود است . که آن را هدف و رسالت خود در جهت ارج نهادن به حقوق مشتری قرار داده است. فروش شرکت کربنات ایران ، هم به صورت رسمی و هم به صورت غیر رسمی است. و هیچ صف انتظاری برای ترابری و حمل و نقل در انتظار مشتری نمی باشد. جهت اطلاع از نازلترین قیمت ، برای خرید کربنات سدیم سنگین سمنان ، حتما با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان و آشنایی با برخی ویژگی های شیمیایی و فیزیکی آن

کربنات سدیم یا سودا اش نام متداول NA2 CO3  است. که در جهان امروزی بسیار کاربردی می باشد.  و دارای مصارف و کاربردهای متنوعی می باشد. معمولا از کربنات سدیم در صنایع و کارخانجات استفاده می شود. ولی گاها دارای مصارف خانگی نیز است. کربنات سدیم ساختاری قلیایی دارد و دارای یک بنیان آنیونی کربنات و دو بنیان کاتیونی سدیم می باشد. این ترکیب محلول در آب است. و به هنگام انحلال در آب غالبا به کربنیک اسید و سدیم هیدروکسید تبدیل می شود.

مقدار یا عنوان ویـژگـی
Na2CO3 فرمول مولکولی
کربنات سدیم سنگین نام اصلی یا تجاری
سودا اش ، اسید کربنیک ، نمک دی سدیم ،

نمک سودا ، قلیا ، سنگ قلیا ، جوهر قلیا

سایر نام های  شیمیایی
نمک سدیم ، ترکیبات غیر آلی سدیم ،

ترکیبات غیر آلی کربن ، قلیایی ها

خانواده شیمیایی
پودر سفید رنگ شکل ظاهری
بدون بو بو
سفید رنگ رنگ
جامد پودری حالت فیزیکی
10340 پاب کم
۸۵۱ °C (anhydrous)
۱۰۰ °C (decomp, monohydrate)
۳۴ °C (decomp, decahydrate)
 
دمای ذوب
۱۶۰۰ °C (anhydrous) دمای جوش
2.54 g/cm3 (anhydrous)
2.25 g/cm3 (monohydrate)
1.46 g/cm3 (decahydrate)
چگالی
نامحلول در استون و اتانول انحلال پذیری کلی
70 g/L (0 °C)
216 g/L (20 °C)
450 g/L (100 °C)
انحلال پذیری در آب
3.67 خاصیت بازی
R36 کد ایمنی
105.9884 g/mol (anhydrous)
124.00 g/mol (monohydrate)
286.14 g/mol (decahydrate)
جرم مولی
1.495 (anhydrous)
1.420 (monohydrate)
ضریب شکست
نمی سوزد نقطه اشتعال
2.533 وزن مخصوص نسبت به آب
خود آتش گیری اتفاق نمی افتد دمای خود آتش گیری

 

خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان و آشنایی کلی با روند تولید آن

در خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان باید به روش تولید آن نیز توجه نمود. کربنات سدیم معمولا درکارخانجات صنعتی تولید می شود. اما به ندرت و در مقادیر کم در آزمایشگاه ها تولید می گردد. تولید کربنات سدیم امروزه غالبا به روش سولوی می باشد. که نسبت به روش های دیگر واقعا به صرفه تر و اقتصادی تر است. از طرفی نیز در سیستم سولوی فرآیند تولید سریع تر است.

و به لحاظ زیست محیطی آسیب کمتری به طبیعت و انسان ها می رساند. البته با توجه به تلاش های بی وقفه دانشمندان و پیشرفت های چشمگیر علم شیمی امیدواریم که در آینده ای نه چندان دور روش های جدیدتری برای تولید مواد شیمیایی یه خصوص کربنات سدیم ابداع شوند.د تولید کنندگان و تکنیسین ها ابتدا کربنات سدیم سبک را تولید و سپس با اعمال برخی تغییرات آن را به کربنات سدیم سنگین تبدیل می نمایند.

تولید کنندگان ، در ابتدا ، کربنات سدیم سبک را با روش هیدراتاسیون (هیدراتاسیون واکنشی است که در آن یک هیدروکسیل و یک یون مثبت (پروتون اسیدی) به دو اتم کربن افزوده می‌شود. ) طی فرآیند آب پوشی به فرم مونوهیدراته تبدیل می کنند. سپس آن را کاملا دهیدراته نموده تا کربنات سدیم با فرم بزرگ تر و چگالی بالاتر ، حاصل شود. که همان کربنات سدیم سنگین می باشد.

خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان

خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان

 

 

انواع کربنات سدیم قابل عرضه توسط شرکت کربنات ایران

 

 

 

تفاوت کلی کاربردهای کربنات سدیم سبک و سنگین

بررسی تفاوت های کلی کاربردهای کربنات سدیم سبک و سنگین در فرآیند خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان بسیار حائز اهمیت می باشد. از لحاظ ظاهری کربنات سدیم به شکل کریستال های کوچک است که سفید رنگ می باشند. کربنات سدیم به صورت پودری و جامد است. ولی ممکن است این سوال به ذهن شما خطور کند که تفاوت میان کربنات سدیم سنگین و سبک چیست.

در واقع چه کربنات سدیم سبک و چه سنگین هردو ساختار شیمیایی مشابه ، جرم مولکولی و رنگ یکسان دارند. تنها فرق میان آنها ، تفاوت در اندازه و چگالی انها می باشد.که هر کدام در موارد خاصی توسط صنعتگران ، مورد استفاده قرار می گیرند. حال که شناختی اجمالی از کربنات سدیم بدست آوردیم به بررسی موارد استفاده کربنات سدیم سبک و سنگین می پردازیم تا بتوانید بر اساس نیاز خود خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان را انجام دهید.

کربنات سدیم سبک

کربنات سدیم سبک کاربرد های وسیعی دارد و از آن برای مصارف خانگی نیز می توان استفاده کرد. از کربنات سدیم سبک معمولا در تولید انواع شوینده مثل شامپو ، خمیردندان ، تهیه خمیر کاغذ و نرم کردن سختی آب های شهری استفاده می شود.

کربنات سدیم سنگین

معمولا بیشترین استفاده کربنات سدیم سنگین در صنعت شیشه سازی ، مخصوصا شیشه های سیلیس سودا و آهک می باشد. دلیل استفاده از این فرم کربنات در صنعت شیشه به این خاطر است. که  کربنات سدیم سنگین به طور محسوسی دمای ذوب شیشه را کاهش می دهد.

و از طرفی چون یک قلیای قوی است به شکل دهی شیشه ها کمک می کند. تا بتوان اشکالی خاص و منحصر به فرد تولید نمود. خاصیت دیگری که کربنات سدیم سنگین دارد این است که شیشه را شفاف می کند. همچنین علاوه بر صنعت ساخت شیشه در ساخت انواع کاشی و سرامیک و لعاب آنها نیز از کربنات سدیم سنگین استفاده می شود.

 

 

 

خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان و کاربردهای آن

ساخت شیشه

یشترین خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان جهت استفاده از آن در صنایع شیشه سازی است. به نحوی که این محصول یکی از مواد اولیه شیشه سازی است. در تولید شیشه از سیلیس نیز استفاده می شود. اما کربنات سدیم تمیز کننده و یکنواخت کننده ترکیبات سیلیسی می باشد. و نیازی نیست که صنعتگران از مواد گران تر یا نایاب تر برای این منظور استفاده کنند.

در تولید شیشه از کربنات سدیم با دانه های درشت استفاده می شود. و اگر درصد آن زیاد باشد محصول نهایی شیشه اهکی می باشد. شیشه آهکی همان شیشه بطری های نوشیدنی است. به همین دلیل نیز خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرآیند های شیمیایی

خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان در بخش مواد شیمیایی بسیار ضروری می باشد. زیرا کربنات سدیم در دنیای مواد شیمیایی کاربرد های فراوانی دارد. و از آن در واکنش های شیمیایی ، اثر بازی و الکترولیت استفاده می شود. همچنین کربنات سدیم یک رسانای خوب در فرآیند الکترولیز است. و نیز برای تولید بی کربنات سدیم ، تهیه بوراکس و بی سولفیت سدیم هم مصرف می شود.

تصفیه آب شهری ، استخرها و آکواریوم

خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان توسط تصفیه خانه ها و استخرها به منظور استفاده از این ماده در مراحل تصفیه آب آشامیدنی جهت تنظیم قلیایی کردن محیط و استفاده از آن به عنوان یک ماده خنثی کننده اثرات اسیدی موجود در آب  صورت می گیرد. چون آب فاضلاب ها به شدت اسیدی می باشند و کربنات سدیم PH  آب را تنظیم می نماید.

تعادل شیمیایی آب استخرها بسیاز حائز اهمیت می باشد. چون آب استخر نباید اسیدی بوده ، و رسوب کند. به لحاظ مسائل بهداشتی نیز باید در محدوده قابل قبول باشد. از طرفی اگر رسوب ایجاد شود به محیط استخر و تجهیزات آن ، صدمات جدی وارد می شود.

در بحث آکواریوم استفاده از کربنات سدیم بسار مهم است. چون PH آب باید مناسب آبزیان باشد. آب با درجه سختی بالا هم موجب مرگ آبزیان و هم تلف شدن بچه ماهی ها می شود. اگر آب بیش از اندازه اسیدی باشد از کربنات سدیم حهت تنظیم آب استفاده می شود. از طرفی چون خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان ارزان و دردسترس است کاربرد بیشتری دارد.

جهت تشخیص اسید و باز

یکی دیگر از کاربردهای کربنات سدیم سنگین سمنان استفاده از آن به عنوان استاندارد اولیه در آزمایشات تیتراسیون اسیدی و بازی استفاده می باشد.

کارگاه های آجرپزی

از آنجا که یکی از بحران های عمده بشر کم آبی است. بنابراین باید تلاش کرد تا به هر نحوی از هدر رفت آب جلوگیری گردد. استفاده از کربنات سدیم در کارگاه های آجرپزی یکی از این نوع صرفه جویی ها است.  به نحوی که سدیم کربنات به عنوان یک ماده خمیرکننده عمل می کند. و دیگر نیازی به آب برای قالب گیری نیست.

جهت نگهداری چوب

کربنات سدیم در نگهداری از چوب و وسایل چوبی نقش بسیار مهمی دارد. و آن این است که از کپک زدن چوب جلوگیری می کند. به این ترتیب می توان چوب ها را مدت طولانی استفاده کرد و از انها بهره برد.

 کربنات سدیم و فر آیند مومیایی کردن در گذشته

همانطور که در مباحث فوق اشاره شد بشر در زمان های قدیم کربنات سدیم را از بستر رودخانه ها و دریاچه ها استخراج می کرد. کربنات سدیم سنگین از واکنش بین کلرید سدیم ، آمونیاک و اسید سولفوریک به وجود می آید. کارخانه تولید کننده این ترکیب در ایران  ، کارخانه کربنات سدیم سمنان می باشد. و خرید  کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان از طریق شرکت کربنات ایران که نمایندگی این کارخانه می باشد صورت می گیرد.

بزرگترین تولید کننده منبع طبیعی آن در دنیا دریاچه ای  در کنیا می باشد که با لایروبی سطح دریاچه استخراج می شود. استفاده از این محصول برای تولید محصولات نظافتی و بهداشتی مثل قارچ کش ها و علف کش ها بسیار مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین یکی از موارد مصرف استثنایی این محصول مومیایی کردن اجساد است.

تولید کاغذ

در تولید کاغذ که ، یکی از لوازم پرمصرف دنیای امروز می باشد. از مواد اولیه زیادی استفاده می شود. برای نمونه می توان به چوب ، نیشکر یا کاغذهای باطله (تولید کاغذهای بازیافتی) اشاره کرد. استفاده از کربنات سدیم برای جداسازی و حل کردن بافت های محکم چوب و تهیه خمیر چوب با استفاده از دیگر مواد شیمیایی متداول می باشد.

تولید مواد شوینده و بهداشتی

خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان جهت تولید مواد شوینده بسیار متداول می باشد. زیرا کربنات سدیم یک آنتی باکتریال و لکه بر قوی برای از بین بردن لکه های چربی و روغن ، گریس و الکل می باشد. همچنین برای شستن ظروف در ماشین ظرفشویی نیز کاربرد دارد. از آن برای تمیز کردن کف خانه ، مایکروویو ، ابزار باغبانی ، فرش ، ابزار و وسایل نقره ، حیاط و … استفاده می شود. از کربنات سدیم برای تولید شامپو ، خمیردندان ، صابون و دترجنت ها به عنوان عامل آلکالی استفاده می شود.

از بین بردن سختی آب با کربنات سدیم

وجود املاح معدنی و یون های کلسیم ، منیزیم ، آلومینیوم و روی و سایر فلزات سنگین در آب موجب سختی آب می شود. که هم برای انسان و هم برای تجهیزات و کارخانه ها مضر است. هنگامی که پس از حذف سختی کربناتی ، آب دارای سختی غیر کربناتی باشد. باید با خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان از آن برای از بین بردن یون های کلسیم و منیزیم موجود در آب استفاده کرد.

کربنات سدیم در رنگرزی

صنعت رنگرزی از گذشته تا کنون در صنعت رنگرزی مورد استفاده قرار می گیرد. کربنات سدیم در رنگرزی نقش اساسی ایفا می کند. بدین صورت که هم به عنوان عامل استحکام دهنده بین رنگ و الیاف استفاده  می شود. و هم می توان از آن برای ترکیب رنگ ها استفاده کرد. اگر کربنات سدیم با محلول کلرید نیکل ترکیب شود رنگ سبز بدست می آید. از طرفی اگر با محلول فنول فتالئین در الکل ترکیب شود درنهایت به ما رنگ ارغوانی تحویل می دهد.

آتشنشانی

در فرآبند خرید خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان باید در نظر داشت که محتویات کپسول اتش نشانی نسبت به نوع آتش و عامل آتش زا متفاوت است. به محتویات هر کپسول آتشنشانی فرمولاسیون آن می گویند.کربنات سدیم و جوش شیرین نیز دز این فرمولاسیون ها برای خاموش کردن آتش حاصل از مایعات و روغن ها کاربرد بسیار مهمی دارند.

فیلتر کارخانه ها

کربنات سدیم در فرآیندهای تصفیه بسیارکاربردی است. تصفیه علاوه بر اینکه شامل تصفیه آب است ، تصفیه هوا  را نیز شامل می شود. کربنات سدیم در فیلتر کارخانه هایی که مواد آلاینده استفاده می کنند اعمال می شود. تا بسیاری از ذرات آلاینده را حذف کند و از محیط زیست و انسان در برابر آنها محافظت کند. به همین جهت نیز خرید کربنات سدیم سنگین سمنان برای کارخانه مورد توجه می باشد.

مزارع پنبه

بذر پنبه دارای کرک بسیاری می باشد. این کرک ها عمدتا باعث کاهش کیفیت در کاشت بذر ، ضدعفونی کردن پنبه ، درجه بندی ثقلی و جوانی زنی می شوند. بنابراین این کرک ها را با اسید سولفوریک رقیق شده از بین می برند. و کربنات سدیم را برای خنثی سازی اسید سولفوریک در فرآیند حذف کرک ها استفاده می کنند.

 

اطلاعات مربوط به آتش گیری جهت خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان

خطر آتش گیری

کربنات سدیم سنگین خطر آتش گیری ندارد

شیوه مناسب جهت اطفا حریق

در روند خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان ، کیسه ها و بسته بندی های این محصول سریعا به دور از گرما و آتش انتقال دهید تا در اثر آتش و گرمای حاصل از ان تجزیه نگردد

 

خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان

خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان

 

مراقبت های ضروری فردی در هنگام خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان و کار با آن

حفاظت از پوست

همیشه باید از تماس مستقیم این ماده با پوست جلوگیری شود و می بایست به هنگام کار با کربنات سدیم سنگین و در صورت خشک بودن ان از دستکش پنبه ای مناسب استفاده نمود

مراقبت از چشم

می بایست در زمان کار با این ترکیب از عینک های مخصوص جهت محافظت از چشم استفاده نمود

حفاظت کلی بدنی

در هنگام کار باید از لباس کار مناسب و استاندارد استفاده گردد. و از تماس مستقیم بدن با آن جلوگیری شود همچنین باید در محل کار ، دوش آب و دستگاه چشم شور موجود و در دسترس باشد

مراقبت تنفسی

محیط کار حتما باید دارای دستگاههای مناسب باشد و کارکنان نیز می بایست از ماسک مناسب استفاده نمایند تا از استنشاق گرد و غبارهای حاصل از آن جلوگیری گردد

 

مراقبت های محیطی در صورت پخش تصادفی کربنات سدیم سنگین

مراقبت های مورد نیاز محیطی

در خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان ، محیط کار می بایست به سیستم تهویه مجهز گردد تا ذرات و گرد و غبار این محصول در فضا و محیط پیرامون پراکنده نشود

نظافت و رفع آلودگی از محیط

مواد پخش شده بر روی زمین را به داخل کیسه ها بریزید و پس از جمع آوری کامل ، محل آلوده را با آب فراوان بشوید. همچنین مراقب باشید تا این ماده وارد فاضلاب و آب های زیر زمینی نگردد.

 

اقدامات لازم جهت انبار ، حمل و بسته بندی جهت خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان

اقدامات لازم جهت حمل

این محصول ابتدا می بایست در بسته بندی های مناسب قرار گیرد و اپراتور نیز باید از تجهیزات ایمنی کامل استفاده نماید. و در هنگام حمل نیز باید مراقب باشد تا بسته بندی محصول آسیب نبیند و گرد و غبار محصول در محیط پیرامون پخش نشود

شرایط انبارداری در خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان

در خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان می بایست دقت نمود که این محصول در بسته بندی ها و مخازن مناسب انبار و ذخیره سازی گردد. همچنین محل ذخیره سازی باید از رطوبت و اسیدها دور باشد.

بسته بندی مناسب

بسته بندی مناسب برای خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان ، کیسه های پلی اتیلنی مخصوص می باشند

 

شرایط پایداری و واکنش های مربوط به خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان

شرایط پایداری

بهترین شرایط برای پایداری این محصول در خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان ، نگهداری از آن در دما و فشار استاندارد ، به دور از رطوبت و مواد نامرتبط شیمیایی می باشد

محیط ها و مواد مورد اجتناب

محیط های خیس و مرطوب که برخورد کربنات سدیم سنگین با آن ها موجب تولید سود سوز آور می گردد که بسیار سوزاننده می باشد

مواد شیمیایی نامرتبط و انواع اسیدهای قوی که تماس این ماده با آنها باعث تولید گاز دی اکسید کربن و گرمای زیاد می شود

 

خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان

خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org