فهرست مطالب

خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه

کربنات سدیم سنگین در کشور ما در دو کارخانه کاوه سودای مراغه و سمنان تولید می شود. شرکت کربنات ایران نیز نمایندگی فعال کارخانجات کربنات سدیم کاوه سودا و سمنان ، جهت خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه و خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنان می باشد. و در شهر های بزرگ تهران و تبریز دارای نمایندگی فروش کربنات سدیم 50 کیلویی می باشد. خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه و سمنان از هر دو کارخانه کاوه سودای مراغه و سمنان به صورت مستمر توسط انبار های تهران و تبریز صورت می گیرد.

و شما مشتریان محترم می توانید در هر مقداری که لازم دارید از ما خرید عمده و یا خرده داشته باشید. ما این اطمینان را به شما می دهیم که خرید شما با نازل ترین قیمت موجود در بازار صورت خواهد گرفت. روند فروش شرکت کربنات ایران هم به صورت  رسمی و هم به شکل غیر رسمی می باشد. از دیگر ویژگی های شرکت کربنات ایران ،  حمل و نقل ایمن و سریع است.

که محموله مشتری را در کوتاهترین زمان ممکن بدون نیاز به صف انتظار به دست خریدار محترم می رساند. شما عزیزان می توانید جهت اطلاع از قیمت ها با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید. تا ما با ارائه مناسب ترین قیمت موجود در بازار و با توجه به محل سکونت شما ، جنس خریداری شده را از انبار تهران یا تبریز برای شما ارسال نماییم.

خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه و آشنایی با این محصول

سودا اش ، سودای شستشو و کریستال سودا نام های تجاری می باشند. که جهت خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه نیز ، کاربرد دارند. سودا اش یا همان خاکستر سودا یکی از محبوب ترین مواد شیمیایی موجود در جهان می باشد. که بشر به آن دست یافته است. این ترکیب شیمیایی عمدتا به عنوان یک باز نسبتا قوی شناخته می شود. چند صد هزار سال پیش انسان ها کربنات سدیم را به صورت طبیعی و سنتی از کف رودخانه ها یا خاکستر گیاهان نمک زار ها بدست می آوردند.

اما امروزه این محصول در کارخانجات صنعتی و به روش سولوی و چندین روش دیگر ، به صورت انبوه تولید می شود. این تولیدات هم در داخل کشور مورد استفاده قرار می گیرند. و هم به کشور های دیگر من جمله کشور های عراق ، افغانستان ، ترکیه ، روسیه ، ارمنستان و …. صادر می گردند. کربنات سدیم یک نوع نمک سدیم است. و از ترکیب نمک سدیم با کربنیک اسید حاصل می شود. تمامی انواع کربنات سدیم سفید رنگ و به شکل محلول در آب می باشند.

و به صورت جامد هیگروسکوپیک و پودری شکل می باشند. کربنات سدیم  در بازار های داخلی و جهانی در دو نوع سبک و سنگین معامله می شود. که فرآیند خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. تمامی ویژگی های نوع سبک و سنگین یکی می باشد. و فقط در اندازه ذرات و چگالی متفاوت هستند. و این باعث می شود هر کدام برای کاربرد های خاصی استفاده شوند.

 

خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه

خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه

 

انواع کربنات سدیم قابل عرضه توسط شرکت کربنات ایران

 

 

 

 

انواع سدیم کربنات

مد نظر قرار دادن این موضوع در خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه که سدیم کربنات  در کل به شکل های سبک و سنگین تولید می شود برای خریداران بسیار حائز اهمیت و مهم می باشد.

کربنات سدیم سبک ، این نوع کربنات سدیم 0.5 درصد سدیم کلراید دارد و برای تنظیم و تثبیت ph اکثر مواد شیمیایی کاربرد دارد. و کربنات سدیم سنگین نیز از نوع کربنات سدیم هیدراته که تبدیل به کربنات سدیم مونو هیدراته و درنهایت دهیدراته شده تهیه می شود. از آنجا که آب از این ماده حذف می شود کریستال و ذرات آن نسبتا بزرگتر و سنگین تر است.

 

مشخصات فیزیکی و شیمیایی مد نظر در خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه

کربنات سدیم در دو نوع سبک و سنگین تولید می شود. و هر کدام با توجه به نحوه تولید خواص شیمیایی متفاوتی را دارا می باشند. در اینجا یک سری از خصوصیات شیمیایی که در تمام انواع کربنات سدیم وجود دارد اشاره می کنیم.

کربنات سدیم کاملا جاذب رطوبت می باشد. این ویژگی باعث می شود. که آن را فقط در محیط های خشک و خنک نگهداری کرد. در غیراینصورت ساختار و کیفیت خود را کاملا از دست می دهد.

کربنات سدیم باعث رفع فشار آب و تنطیم PH  آب می شود

در هر سانتی متر مکعب 1.46 گرم کربنات مونو هیدرات وجود دارد

با توجه به قابل حل بودن کربنات سدیم درون آب ، در هر لیتر آب صرفا 70 گرم کربنات سدیم حل می شود

 

 

 

دانه بندی کربنات سدیم سنگین مراغه

مقدار بر حسب درصد

شماره مش

حداکثر 10 درصد

کوچکتر یا مساوی 20

ماکزیموم 25 درصد

از 21 تا 30

حداقل  60%

از 31 تا 100

حداکثر 7%

از 101 تا 140

حداکثر 3%

141 و بیشتر

 

 

برخی مشخصات شیمیایی کربنات سدیم سنگین مراغه

مقدار یا عنوان

ویژگی یا مشخصه

کربنات سدیم سنگین مراغه

نام تجاری

Na2CO3

فرمول مولکولی

گرانولی سفید رنگ

شکل ظاهری

۸۵۱ °C (anhydrous
۱۰۰ °C (decomp, monohydrate)
۳۴ °C (decomp, decahydrate)

نقطه ذوب
۱۶۰۰ °C (anhydrous)

نقطه جوش

0/85 تا 1/1 گرم بر سانتی متر مکعب

چگالی حجمی
بزگتر یا مساوی 99/2

میزان قلیایی بودن

کوچکتر و یا مساوی 0/4 درصد

کلراید از لحاظ سدیم کلرید
بزرگتر یا مساوی 0/004 درصد

 مقدار آهن

کوچکتر یا مساوس 0/1

میزان عدم حلالیت درون آب

 

 

  

انواع مصارف و کاربردهای مد نظر در خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه

کربنات سدیم سنگین مراغه بر اساس ویژگی های شیمیایی و فیزیکی ، که دارا می باشد. دارای کاربردهای متنوع و گوناگونی در بخش های مختلف می باشد. این موضوع در خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه بسیار مهم می باشد. زیرا با توجه به محل و نوع مصزف می بایست از کربنات سدیم سنگین مراغه استفاده نمود. در زیر به برخی از مصارف و کاربردهای مهم آن اشاره شده است.

انواع شیشه جات تخت ساختمانی

تولید انواع شیشه های صنعتی

پالایش و تصفیه سرب

انواع بلور و بطری و شیشه های جار

تولید سیلیکلت سدیم

صنعت متالوژی و تولید انواع فلزهای غیرآهنی

پشم شیشه

 

 

 

مصرف کربنات سدیم سنگین در تولید شیشه

کربنات سدیم سنگین یکی از عمده ترین مواد اولیه در صنعت شیشه سازی است. و بخش عمده خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه نیز در همین بخش صورت می گیرد. به این علت که هم فرآیند ساخت شیشه را سرعت می بخشد. و هم ارزان قیمت و هم قابل دسترس تر می باشد. و استفاده از آن در ساخت شیشه کاملا مقرون به صرفه است. خود این چند نکته خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه را حائز اهمیت می نمایند.استفاده از کربنات سدیم سنگین جهت ایجاد ترکیبات سیلیسی تمیز و یکنواخت تر می باشد.

همچنین کربنات سدیم سنگین ، نقطه ذوب را به طور محسوسی کاهش می دهد. و صنعتگر از استفاده ، مواد اولیه گران قیمت بی نیاز شده و مصرف انرژی و هزینه کاهش می یابد. منظور از سیلیس ، سیلیکای موجود در ماسه است. که برای بدست آوردن سیلیکا باید آن را در مجاورت حرارت بسیار زیادی قرار داد. تا به دمای مشخصی برسد این بسیار سخت و گران قیمت می باشد. اما با استفاده از کربنات سدیم سنگین این مشکل به آسانی حل می گردد.

ترکیباتی که برای تولید شیشه به کار می روند. از مواد اولیه ای تشکیل شده اند که در دمای نسبتا بالا شروع به واکنش می کنند. و در نهایت باعث تولید مواد جدیدی  می شوند. این مواد ایجاد شده با اینکه بازدهی پایینی دارند. ولی با مواد دیگری ترکیب می شوند و در آخر یک مذاب شیشه ای هموژنی تولید می نمایند.

روند سینیتیک واکنش بین کربنات سدیم سنگین و سیلیس می باشد. و ممکن است در پایین ترین نقطه ذوب کربنات سدیم سنگین واکنش هایی به سر انجام برسند. که در نهایت منجر به ایجاد کریستال هایی از (Na2SiO) یا Na2Si0s)) یا حتی سیلیکات مذاب می شوند.

 

خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه و مصرف آن به عنوان عامل ضد رسوب

باتوجه به اینکه ضد رسوب بودن یکی از ویژگی های کربنات سدیم می باشد. برخی از مشتریان خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه جهت تولید مواد ضد رسوب انجام می دهند. زیرا تشکیل رسوب باعث کاهش کیفیت آب ، آسیب به تاسیسات و ایجاد صدمات جبران ناپذیر در بدن و … می شود. جهت از بین بردن این رسوبات از محلول کربنات سدیم استفاده می شود. که شامل رسوب های موجود در کتری ها و ماشین های بخار و کف رودخانه های آب شرب ، تاسیسات استخر ها و … می باشند.

 

کربنات سدیم ترکیب از بین برنده لکه روغن ،گریس و الکل

در دنیای امروزی انواع مختلفی از لکه بر های تجاری با نام های گوناگون وجود دارد. منتهی برای از بین بردن لکه های روغن، گریس و الکل که لکه های نامحلول هستند از کربنات سدیم نیز می توان بهره برد. به همین علت نیز بخشی از خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه جهت تولید مواد لکه بر می باشد. جهت تولید یک لکه بر خانگی با استفاده از کربنات سدیم ، ابتدا محلولی حاوی 2 قاشق غذاخوری کربنات سدیم و 1 گالن آب تهیه نمایید.

سپس لباس ها را داخل این محلول خیس کنید. محلول سدیم کربنات به تدریج به بافت لباس نفوذ خواهد کرد. حداقل 30 دقیقه زمان برای این کار اختصاص دهید. سپس لباس ها را به ماشین لباسشویی منتقل کنید. و نصف فنجان پودر کربنات سدیم به پودر شوینده ماشین لباسشویی اضافه نمایید. این کار قدرت تمیز کنندگی محلول را تا حد قابل توجهی افزایش می دهد.

 

بررسی ارتباط شیمیایی کربنات سدیم و بی کربنات سدیم

افراد عامه در زندگی و گفت و گوی روزمره ممکن است. غلط های تلفظی بسیاری داشته باشند. و وظیفه همه ما این است که با ترویج فرهنگ تلفظ صحیح کلمات ، به خصوص اصطلاحات علمی ، به پیشرفت سطح سواد عموم افراد جامعه کمک نماییم. یک مثال از علم شیمی تفاوت میان کربنات سدیم و سدیم بی کربنات است. کربنات سدیم همان سودا اش است که اخیرا در مباحث بالا به آن پرداختیم.

اما سدیم بی کربنات یا بیکینگ سودا ، همان جوش شیرین می باشد. که در کل یک نوع ترکیب شیمیایی متفاوت با کربنات سدیم است. و معمولا بیشتر خاصیت تمیزکنندگی و مصارف آشپزی دارد. فرمول شیمیایی سودا اش NA2CO3) ) است. ولی فرمول شیمیمایی بکینگ سودا یا سدیم بی کربنات (NAH CO3)  می باشد.

هر دو این ترکیب ها یونی هستند و در داخل آب ، یون مثبت سدیم و یون  منفی کربنات تولید می کنند. سدیم بی کربنات چون دارای هیدروژن می باشد. یون مثبت هیدروژن را نیز در درون آب آزاد می نماید. شکل فیزیکی و ظاهری هردو یکسان است. اما هردوی این ترکیب ها سفید رنگ بوده ، جامد و درای حالت پودری می باشند. و عمدتا در تماس با پوست انسان مشکل خاصی ایجاد نمی کنند. اما در اثر برخورد با چشم و یا بلعیدن ، خطر آفرین می باشند.

 

اطلاعات ایمنی ضروری در هنگام خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه

تماس چشمی

انواع کربنات سدیم هم سبک و هم سنگین در زمان تماس چشمی باعث آبریزش از چشم ، سوزش ، قرمزی و تورم پلک ها می شوند.

برخورد با پوست

در خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه باید دانست که این محصول به هنگام تماس با پوست سبب قرمزی ، سوزش و تورم آن می شود. و در صورت مرطوب بودن و عرق کردن پوست باعث ایجاد جوش می گردد. در برخی موارد نیز خشکی و ترک پوستی را در پی دارد.

بلعیده شدن و خوردن

در صورت بلع ، سوختگی و سوزش دهان و معده را به دنبال دارد. بلع مقدار زیادی از کربنات سدیم سبب بروز اسهل و استفراغ می شود.

ارتباط تنفسی

منجر به سوزش و تحریک غشاهای تنفسی و مخاطی می گردد

 

شکل دو خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه

شکل دو خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه

 

کمک های اولیه در صورت بروز حادثه در خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه

برخورد با چشم

در خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه اگر ترکیب کربنات سدیم به شکل مایع باشد. در صورت داشتن لنز چشمی سریعا آن را درآورده و چشم را به مدت 15 دقیقه با آب ولرم شستشو داده و آلودگی را برطرف نمایید. و سپس سریعا به چشم پزشک مراجعه نمایید. و در صورت جامد بودن شکل آن ، نباید چشم ها را مالید.  و فورا چشم را به مدت چند دقیقه با آب ولرم شسته و سپس به چشم پزشک مراجعه نمایید.

برخورد پوستی

البسه و کفش های آلوده را فورا از بدن مصدوم خارج نمایید. و مناطق الوده را با آب ولرم بشویید. در صورت بروز ناراحتی و درد به پزشک مراجعه گردد.

از طریق تنفس

شخص مصدو را سریعا از محیط آلوده دور نموده و در معرض هوای تمیز و آزاد قرار دهید. در صورت وجود مشکل در تنفس ، تنفس مصنوعی انجام داده و مصدوم را فورا به مراکز درمانی انتقال دهید.

 

اقدامات عملی ضروری در خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان

اقدامات  مورد نیاز محیطی در خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان

محل کار می بایست به سیستم تهویه مجهز شود تا ذرات و گرد و غبار این محصول در فضا و محیط پیرامون پخش نشود.

نظافت و رفع آلودگی از محیط پیرامون

مواد پخش شده بر روی زمین را به داخل کیسه ها بریزید و پس از جمع آوری کامل ، محل آلوده را با آب بسیار زیاد بشوید. همچنین مراقب باشید تا این ماده وارد فاضلاب و آب های زیر زمینی نگردد.

 

خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه و اقدامات مناسب برای انبار ، حمل و بسته بندی کردن آن

اقدامات مورد نیاز جهت حمل بعد از خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه

در  خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه می بایست دقت نمود که این محصول ابتدا می بایست در بسته بندی های مناسب قرار گیرد. و اپراتور نیز باید از تجهیزات ایمنی کامل استفاده نماید.

و در زمان حمل و خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه  نیز باید مراقب بود تا بسته بندی محصول آسیب نبیند. و گرد و غبار محصول در محیط پیرامون پخش نشود.

شرایط انبارداری مناسب ، برای خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه

روند خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه می بایست در بسته بندی ها و مخازن مناسب صورت گیرد. و  انبار و ذخیره سازی آن نیز به صورت مناسب باشد. همچنین محل ذخیره سازی باید از رطوبت و اسیدها دور باشد.

بسته بندی های مناسب در خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه

بسته بندی مناسب برای خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه ، کیسه های پلی اتیلنی مخصوص می باشند

 

شرایط پایداری و واکنش های مناسب در خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه

شرایط پایداری در خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه

بهترین شرایط برای پایداری این محصول ، نگهداری از آن در دما و فشار استاندارد ، به دور از رطوبت و مواد نامرتبط شیمیایی می باشد.

محیط ها و مواد مورد اجتناب در خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه

محیط های خیس و مرطوب که برخورد کربنات سدیم  با آن ها موجب تولید سود سوز آور می گردد که بسیار سوزاننده می باشد. که این موضوع باید در خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه مد نظر قرار گیرد.

که مواد شیمیایی نامرتبط و انواع اسیدهای قوی که تماس این ماده با آنها باعث تولید گاز دی اکسید کربن و گرمای زیاد می شود.

 

شکل دو خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه

شکل دو خرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغه

 

 

منبع:https://fa.wikipedia.org