اخبار

نوسان ۱۰ درصدی قیمت کربنات سدیم

فهرست مطالب

نوسان 10 درصدی قیمت کربنات سدیم

مقدمه

در این مطلب می خواهیم به توضیح در مورد علل نوسان 10 درصدی قیمت کربنات سدیم بپردازیم. عوامل بسیار متعددی در نوسان 10 درصدی قیمت کربنات سدیم موثر می باشند. که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. شرکت کربنات ایران یکی از پیشگامان فروش کربنات سدیم کاوه سودای مراغه و کربنات سمنان در سطح کشور می باشد. که با کسب نمایندگی از شرکت های معتبر تامین این محصول را بر عهده دارد.

شرکت کربنات ایران با همکاری شرکت آب اکسیژنه ایران ، شرکت متانول ایران ، شرکت سولفوریک ایران ، شرکت پرکلرین ایران ، شرکت کلریدریک ایران و شرکت استیک ایران در تامین سایر مواد اولیه شیمیایی نقش عمده ای دارد. این مجموعه با ایجاد شعب متعدد در اقصی نقاط کشور امکان خرید مستقیم و بدون واسطه انواع کربنات سدیم سبک و سنگین را برای مشتریان فراهم نموده است.

شرکت کربنات ایران با در اختیار داشتن سیستم فروش و توزیع مدرن و توزیع مستمر و مداوم این محصول توانسته است. از تغییر و نوسان 10 درصدی قیمت کربنات سدیم در طی ماه های پایانی سال ممانعت بعمل آورد. این شرکت همواره با موجود نمودن انواع کربنات سدیم در انبارهای خود نیاز مصرف کنندگان را به صورت بی وقفه و مستمر تامین می نماید.

فروش انواع کربنات سدیم سبک و سنگین به صورت عمده و خرده با نازلترین قیمت ممکن از اهداف این شرکت می باشد. همانگونه که بیان شد عوامل متعددی در نوسان 10 درصدی قیمت کربنات سدیم دخیل می باشند. یکی از این عوامل بحث عدم توزیع کافی و مستمر کربنات سدیم در بازار می باشد. که موجب می شود شاهد افزایش ناگهانی قیمت این محصول در بازار شویم.

 

موارد دخیل در نوسان 10 درصدی قیمت کربنات سدیم

در این بخش نیز می خواهیم به بررسی موارد دخیل در نوسان 10 درصدی قیمت کربنات سدیم بپردازیم. عوامل متعددی در نوسان 10 درصدی قیمت کربنات سدیم سهیم هستند. که به بررسی تک تک آن ها خواهیم پرداخت. اولین مورد موثر در این موضوع ، روند عرضه و تقاضا می باشد. روند عرضه و تقاضا همیشه یکی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت محصولات می باشد. و بیشترین تاثیر را بر روی قیمت دارد.

فرآیند عرضه و تقاضای کربنات سدیم تاثیر عکسی بر یکدیگر دارند. یعنی هر چقدر میزان عرضه کربنات سدیم بیشتر شود. قیمت ان کاهش خواهد یافت. و هر چقدر مقدار عرضه آن کمتر شود قیمت آن صعودی خواهد بود. در طول دو ماه اخیر با توجه وجود برخی مشکلات در فرآیند فروش و تامین این محصول ، شاهد نوسان 10 درصدی قیمت کربنات سدیم می باشیم. شرکت کربنات ایران نیز سعی بر این دارد.

تا با تامین مناسب و مستمر کربنات سدیم ، از نوسان 10 درصدی قیمت کربنات سدیم تا حدی جلوگیری نماید. ولی این کار تا حد مشخصی عملی می باشد. زیرا برخی موارد دیگر نیز در این میان وجود دارند. مورد بعدی دیگر که می توان از آن نام برد. عدم توانایی تولیدکنندگان درتحویل به موقع سفارشات و حواله های مشتریان می باشد. تامین کربنات سدیم بر اساس سفارشات تحویل شده در بازار صورت می گیرد.

در بازه زمانی گفته شده ، کارخانجات تولید کننده اغلب سفارشات را با تاخیرهای طولانی آماده تحویل نموده اند. این تاخیرها نیز ، هم باعث کمبود محصول در بازار و هم موجب افزایش تقاضا برای خرید کربنات سدیم شده اند. مجددا با به هم خوردن روند عرضه وتقاضا ، افزایش قیمت کربنات سدیم را شاهد هستیم. این روند بالا رفتن قیمت باعث رکود در بازار و برهم خوردن روال تولید ، مصرف کنندگان شده است.

 

نوسان 10 درصدی قیمت کربنات سدیم

 

انواع کربنات سدیم قابل عرضه توسط شرکت کربنات ایران

 

 

 

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه

 

نتایج منفی نوسان 10 درصدی قیمت کربنات سدیم بر روند تولید

اکنون به بررسی نتایج منفی نوسان 10 درصدی قیمت کربنات سدیم بر روند تولید می پردازیم. نوسان قیمت این محصول پیامدهای نامطلوبی را بر روند تولید ، مصرف کنندگان کربنات سدیم بر جای خواهد گذاشت. زیرا این محصول یک ماده اولیه اساسی برای صنایع مصرف کننده می باشد. و تامین آن برای خطوط تولید از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. چون میزان مصرف این محصول اعداد قابل ملاحظه ای می باشد.

پس در نظر گرفتن قیمت آن نیز برای خریداران بسیار با اهمیت می باشد. حال نوسان 10 درصدی قیمت کربنات سدیم ، موجب کاهش تمایل خریدران به خرید این محصول در این بازه زمانی شده است. یعنی به طور کلی می توان بیان کرد که این افزایش قیمت در نهایت باعث رکود و کسادی بازار شده است. شرایط بازار الان به گونه ای می باشد. که مصرف کنندگان دیگر توانایی مقابله با پیامدهای نوسان 10 درصدی قیمت کربنات سدیم را ندارند.

این فرآیند در همین مدت زمان کوتاه ، موجب کاهش تولیدات و پایین آمدن ظرفیت خطوط تولید و زیان واحدهای تولید شده است. اکنون تولیدکنندگان چاره ای به جز افزایش قیمت محصولات خود ندارند. لذا در سفارشات بعدی که از مشتریان خود دریافت می کنند. می بایست افزایش قیمت ها را اعمال نمایند. این زنجیره به همین صورت ادامه دار خواهد بود. قیمت محصول تولید شده در طول چرخه تولید و فروش مرتبا افزایش خواهد یافت.

در آخر نیز مصرف کننده نهایی ، محصول مورد نظر را با قیمت بالاتری از حد معمول خریداری خواهد نمود. در اینصورت مصرف کننده نهایی ، با گذشت زمان میزان خرید خود را کاهش خواهد داد. در حالت کلی ضرر این کار متوجه تولید کننده خواهد شد. زیرا مواد اولیه را با قیمت بالاتری خریداری خواهد نمود. ولی با افزایش قیمت ها از میزان فروشش کاسته خواهد شد. این گونه می توان نتیجه گرفت که نوسان 10 درصدی قیمت کربنات سدیم به ضرر بخش تولید می باشد.

 

 

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/

 

برچسب‌ها: خرید کربناتخرید کربنات سدیمخرید کربنات سدیم 50 کیلویی سبک مراغهخرید کربنات سدیم سبکخرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنانخرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنانخرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغهخرید کربنات سدیم مراغهخرید کربنات سمنانخرید کربنات مراغهسودا اششرکت آب اکسیژنه ایرانشرکت استیک ایرانشرکت پرکلرین ایرانشرکت سولفوریک ایرانشرکت کربنات ایرانشرکت کلریدریک ایرانشرکت متانول ایرانفروش سودا اشفروش عمده کربنات سدیمفروش کربناتفروش کربنات سدیمفروش کربنات سدیم 50 کیلویی سبک مراغهفروش کربنات سدیم در تبریزفروش کربنات سدیم در تهرانفروش کربنات سدیم سبکفروش کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنانفروش کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنانفروش کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغهفروش کربنات سدیم مراغهفروش کربنات سمنانفروش کربنات مراغهفروشنده عمده کربنات سدیمقیمت کربنات سدیمکربنات دو سودکربنات سدیم 50 کیلوییکربنات سدیم سبککربنات سدیم سمنانکربنات سدیم سنگینکربنات سدیم مراغهکربنات سمنانکربنات مراغهنماینده کاوه سودانماینده کربنات سمناننوسان 10 درصدی قیمت کربنات سدیم

جدیدترین مطالب

رشد ۶ درصدی مصرف کلریدریک و مواد اولیه شوینده ها

رشد 6 درصدی مصرف کلریدریک و مواد اولیه شوینده ها مقدمه با گسترش روزافزون صنایع…

3 ماه قبل

تولید سدیم سیانید با کربنات سدیم ۵۰ کیلویی

تولید سدیم سیانید با کربنات سدیم 50 کیلویی مقدمه در این مقاله، به بررسی روش‌…

5 ماه قبل

مصرف کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در تصفیه نفت خام

مصرف کربنات سدیم 50 کیلویی در تصفیه نفت خام مقدمه مصرف کربنات سدیم 50 کیلویی…

5 ماه قبل

کاربرد کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در صنایع غذایی

کاربرد کربنات سدیم 50 کیلویی در صنایع غذایی مقدمه کاربرد کربنات سدیم 50 کیلویی در…

5 ماه قبل

استفاده از کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در آزمایشگاه های شیمی

استفاده از کربنات سدیم 50 کیلویی در آزمایشگاه های شیمی مقدمه استفاده از کربنات سدیم…

5 ماه قبل

کاربرد کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در تولید مواد شوینده

کاربردکربنات سدیم 50 کیلویی در تولید مواد شوینده مقدمه کاربردکربنات سدیم 50 کیلویی در تولید…

5 ماه قبل