اخبار

کاربردهای کربنات سدیم در صنایع غذایی و دارویی در سال ۲۰۲۳

فهرست مطالب

کاربردهای  کربنات سدیم در صنایع غذایی و دارویی

مقدمه

در این مطلب به معرفی یافته های جدید محققین در مورد کاربردهای کربنات سدیم در صنایع غذایی و دارویی می پردازیم. ولی در ابتدا باید آشنایی اجمالی با کربنات سدیم پیدا نمایید. کربنات سدیم، خاکستر سود یا سودا اش یک ماده شیمیایی است. که در بسیاری از محصولات مختلف استفاده می شود.

و دارای کاربردهای صنعتی و آزمایشگاهی بسیاری است. همچنین فروش کربنات سدیم 50 کیلویی جهت تامین محصول برای خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه از نماینده رسمی ، توسط شرکت کربنات ایران صورت می گیرد. در اصطلاحات عامه  نیز به آن سودای شستشو یا خاکستر سودا نیز گفته می شود.

این محصول در دو نوع صنعتی و آزمایشگاهی تولید می گردد. و بخش عمده استفاده از آن در بخش صنعتی می باشد. و بخش های تولیدی و صنعتی بسیاری ، از این ترکیب بهره می برند. و دو کارخانه بزرگ تولید کننده آن در کشور وجود دارد. ولی در طی چند سال اخیر محققین به یافته های جدیدی در مورد کاربردهای کربنات سدیم در صنایع غذایی و دارویی دسته یافته اند.

که باعث شده است گرید آزمایشگاهی کربنات سدیم در بخش های نوین صنایع غذایی و دارویی ، استفاده گردد. این مصارف نوین شامل استفاده از کربنات سدیم در برخی داروها و برخی مواد غذایی می شود که در ادامه این مطلب به صورت مفصل به توضیح ان ها خواهیم پرداخت.

 

شکل دو کاربردهای کربنات سدیم در صنایع غذایی و دارویی

بررسی یافته های محققین درمورد کاربردهای نوین کربنات سدیم در صنایع غذایی و دارویی

حال می خواهیم به بررسی یافته های محققین در مورد کاربردهای کربنات سدیم در صنایع غذایی و دارویی بپردازیم. از آنجایی که خاکستر سودا (کربنات سدیم) در زندگی روزمره ما بسیار استفاده می شود. بهتر است از فواید و مضرات آن آگاهی کامل داشته باشیم تا سلامت جسمی ما به خطر نیفتد. کربنات سدیم ماده ای قلیایی است که می تواند به درمان رفلاکس ، زخم و اسید معده کمک کند. همچنین می تواند درد معده و سوزش سر دل را تا حد قابل قبولی کاهش دهد.

همچنین اگر از فشار خون بالا یا بیماری کلیوی رنج می بریم بهتر است. از غذاهای خاصی که حاوی کربنات سدیم هستند اجتناب کنیم. همانطور که می دانیم کربنات سدیم یکی از عوامل افزاینده فشارخون در انسان است. استعمال کربنات سدیم در مواد غذایی چه به صورت مستقیم چه غیرمستقیم می تواند موجب ایجاد فشارخون مزمن شود. و عواقب جبران ناپذیری در پی دارد. جهت بررسی یافته های محققین درمورد کاربردهای کربنات سدیم در صنایع غذایی و دارویی ، برخی غذاهایی که حاوی کربنات سدیم می باشند در جدول زیر آورده شده اند.

کاربردهای کربنات سدیم در صنایع غذایی و دارویی و برخی مواد غذایی حاوی کربنات سدیم
نمونه ماده غذایی
حلوی و نقل و برخی شیرینی جات کرم تار تار
برخی مواد غذایی جوش شیرین
انواع نوشیدنی های گازدار آب سودا یا آب گازدار
انواع چای و برخی دمنوش های کیسه ای چای فوری
انواع سس سالاد و سس کچاپ سس

 

 

همچنین اگر برای مدت طولانی در معرض کربنات سدیم قرار بگیریم ممکن است. دچار حساسیت مزمن بشویم ، که از علائم آن سرفه های شدید و تنفس سخت است. در صورت مصرف بیش از اندازه کربنات سدیم خصوصا نوع خالص و آزمایشگاهی آن ، دستگاه گوارش شما آسیب های جدی می بیند و احتمال زیاد دچار استفراغ یا اسهال مزمن می شوید.

شکل یک کاربردهای کربنات سدیم در صنایع غذایی و دارویی

 

انواع کربنات سدیم قابل عرضه توسط شرکت کربنات ایران

 

 

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه

کاربردهای کربنات سدیم در صنایع غذایی و دارویی

در بررسی یافته های محققین درمورد کاربردهای کربنات سدیم در صنایع غذایی و دارویی ، باید توجه نماییم. که کربنات سدیم در پیشرفت علم پزشکی و داروسازی تاثیر شگرفی داشته است. از کربنات سدیم در آزمایشگاه ها برای تولید دارو استفاده می شود. کربنات سدیم معمولاً در واکنش های شیمیایی در صنعت داروسازی به عنوان بخشی از واکنش های اسید – باز استفاده می شود.

کربنات سدیم در قرص های کاهنده چربی خون، قرص های مرتبط با بیماری عروق کرونری قلب ، دارو های ضد درد یا مخدر ها ، دارو های استخوان ساز جهت افزایش تراکم استخوانی ، داروهای مرتبط با دیابت نوع 2 ، داروهای مرتبط با بیماری های دستگاه گوارش ، درمان انواع زخم معده و داروهای خواب آور استفاده می شود.

همانگونه که اشاره کردیم کربنات سدیم برای ساخت و تولید بسیاری از دارو های مهم و اساسی کاربرد دارد. و تقریبا هیچ جایگزینی نمی توان برای آن متصور شد. علاوه بر داروسازی کربنات سدیم در علم پزشکی نیز بسیار کار آمد است و به کمک انسان می آید. به عنوان مثال کربنات سدیم در ورق تست و تشخیص دیابت استفاده می شود و پزشکان با استفاده از این ورق به وجود دیابت در خون انسان پی می برند.

دامپزشکان نیز از کربنات سدیم استفاده های فراوانی می کنند . آنها برای درمان بسیاری از بیماری های جانوران از کربنات سدیم بهره لازم را می برند. که یکی از  کاربردهای کربنات سدیم در صنایع غذایی و دارویی می باشد.

برای همه ما انسان ها بسیار مهم است که بدانیم چه نوع محصولاتی حاوی کربنات سدیم هستند. زیرا در صورت داشتن فشار خون بالا یا بیماری کلیوی باید از خوردن آنها اجتناب نماییم. همچنین باید قبل از مصرف نوع خالص این محصول حتما با پزشک خود در تماس باشیم.

زیرا ممکن است کربنات سدیم با داروهای دیگری که مصرف می کنید تداخل داشته باشند. و در این صورت ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای سلامتیمان در پی داشته باشد.

کاربردهای کربنات سدیم در صنایع غذایی و دارویی

با آنالیز داده ها و یافته های جدید محققین در مورد کاربردهای کربنات سدیم در صنایع غذایی و دارویی ، مشخص می گردد. که کربنات سدیم جزء جد انشدنی زندگی انسان امروزی است. کربنات سدیم اگر در محیط زیست رها شود آسیب خاصی به آب ، خاک یا هوا نمی رساند. منتهی اگر در تماس با بدن انسان قرار بگیرد یا مقدار فراوانی از آن بلع شود. ممکن است مشکلاتی  برای سلامتی در پی داشته باشد.

از آنجا که کربنات سدیم در محیط پیرامون انسان به وفور استعمال یا استفاده می شود. بنابراین توصیه می شود در صورت داشتن بیماری خاص از مصرف خودسرانه آن اجتانب نمایید. اما با پیشرفت روزافزون علم و تلاش محققان در مورد  کاربردهای نوین کربنات سدیم در صنایع غذایی و دارویی مشخص شد. کربنات سدیم سنگین برخلاف کربنات سدیم سبک چه برای انسان و چه برای محیط زیست می تواند مضر باشد. از انجا که پساب کارخانه ها می تواند حاوی مقادیر زیادی کربنات سدیم باشد. بنابراین ممکن است.

این پساب وارد روردخانه ها ، دریاچه ها و حوضچه های آب شرب شهری شوند. و در نهایت وارد بدن انسان شود. علاوه بر ان ممکن است انسان ها با خوردن ماهی هایی که در  داخل  آب های آلوده به کربنات سدیم  رشد کرده اند. مقدار زیادی کربنات سدیم سنگین را ناخواسته وارد بدن خود نمایند.

انسان ها برای محافظت از خود و طبیعت پیرامون باید از ورود هر ماده ناشناخته یا مضر به طبیعت جلوگیری کنند. تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود. لازم به ذکر است میزان کربنات سدیمی که در صنایع شوینده و یا صنایع غذایی استفاده می شود هیچ ضرر خاصی ندارد .

محققان و کارشناسان کارخانجات و  صنایع با بررسی و  تکرار آزمایش های متنوع در آزمایشگاه موجود در هر کارخانه ، فواید و مضرات هر ماده را بر سلامت انسان مشخص می کنند. و در حا حاضر به یافته های جدیدی در مورد کاربردهای کربنات سدیم در صنایع غذایی و دارویی دست یافته اند.

 

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان

 

 

منبع: https://fa.wikipedia.org

 

برچسب‌ها: خرید کربناتخرید کربنات سدیمخرید کربنات سدیم 50 کیلویی سبک مراغهخرید کربنات سدیم سبکخرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنانخرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغهخرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنانخرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغهخرید کربنات سدیم سنگین در تهرانخرید کربنات سدیم مراغهخرید کربنات سمنانخرید کربنات مراغهسودا اششرکت کربنات ایرانصادر کننده کربنات سدیمصادر کننده کربنات سدیم سبکصادرات کربنات سدیم سبکفروش سودا اشفروش عمده کربنات سدیمفروش کربناتفروش کربنات سدیمفروش کربنات سدیم 50 کیلوییفروش کربنات سدیم 50 کیلویی سبک مراغهفروش کربنات سدیم در تبریزفروش کربنات سدیم در تهرانفروش کربنات سدیم سبکفروش کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنانفروش کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنانفروش کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغهفروش کربنات سدیم مراغهفروش کربنات سمنانفروش کربنات مراغهفروشنده عمده کربنات سدیمقیمت کربنات سدیمکربنات دو سودکربنات سدیم 50 کیلوییکربنات سدیم سبککربنات سدیم سبک سمنانکربنات سدیم سبک مراغهکربنات سدیم سمنانکربنات سدیم سنگینکربنات سدیم سنگین مراغهکربنات سدیم مراغهکربنات سمنانکربنات مراغهنماینده فروش کربنات سدیمنماینده کاوه سودانماینده کربنات سمنان

جدیدترین مطالب

رشد ۶ درصدی مصرف کلریدریک و مواد اولیه شوینده ها

رشد 6 درصدی مصرف کلریدریک و مواد اولیه شوینده ها مقدمه با گسترش روزافزون صنایع…

3 ماه قبل

تولید سدیم سیانید با کربنات سدیم ۵۰ کیلویی

تولید سدیم سیانید با کربنات سدیم 50 کیلویی مقدمه در این مقاله، به بررسی روش‌…

5 ماه قبل

مصرف کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در تصفیه نفت خام

مصرف کربنات سدیم 50 کیلویی در تصفیه نفت خام مقدمه مصرف کربنات سدیم 50 کیلویی…

5 ماه قبل

کاربرد کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در صنایع غذایی

کاربرد کربنات سدیم 50 کیلویی در صنایع غذایی مقدمه کاربرد کربنات سدیم 50 کیلویی در…

5 ماه قبل

استفاده از کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در آزمایشگاه های شیمی

استفاده از کربنات سدیم 50 کیلویی در آزمایشگاه های شیمی مقدمه استفاده از کربنات سدیم…

5 ماه قبل

کاربرد کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در تولید مواد شوینده

کاربردکربنات سدیم 50 کیلویی در تولید مواد شوینده مقدمه کاربردکربنات سدیم 50 کیلویی در تولید…

5 ماه قبل