اخبار

کاهش ۲۵ درصدی آمار تولید کربنات سدیم

فهرست مطالب

کاهش 25 درصدی آمار تولید کربنات سدیم

مقدمه

هدف از این مطلب بررسی دلایل کاهش 25 درصدی آمار تولید کربنات سدیم در دی ماه سال جاری می باشد. برخی عوامل در کاهش 25 درصدی آمار تولید کربنات سدیم دخیل می باشند. یکی از این عوامل کاهش میزان تقاضا برای خرید کربنات سدیم در طول ماه گذشته می باشد. زیرا در این ماه با کاهش محسوس دمای هوا و افزایش مصرف سوخت مواجه هستیم. که موجب ناتوانی در تامین سوخت برای کارخانجات تولید کننده شده است.

شرکت کربنات ایران با همکاری شرکت آب اکسیژنه ایران ، شرکت متانول ایران ، شرکت سولفوریک ایران ، شرکت پرکلرین ایران و شرکت کلریدریک ایران و شرکت استیک ایران تامین انواع کربنات سدیم و دیگر مواد اولیه شیمیایی را انجام می دهد. این مجموعه با در اختیار داشتن امکانات حمل و نقلی امکان سفارش دهی و خرید کربنات سدیم را از اقصی نقاط کشور برای مصرف کنندگان و خریداران فراهم نموده است.

کاهش 25 درصدی آمار تولید کربنات سدیم در دی ماه سال جاری ناشی از روند تامین ناکافی سوخت برای تولیدکنندگان این محصول می باشد. و انتظار می رود با سپری شدن و متعادل تر شدن دمای هوا ، روند تامین سوخت تولیدکنندگان به حالت عادی برگردد. فروش کربنات سدیم به صورت عمده و خرده در کنار قیمت مناسب و کیفیت بالا از اهداف اصلی این شرکت می باشد. و فروش محول با کیفیت را شعار خود قرار داده است.

شرکت کربنات ایران با پیش بینی کاهش 25 درصدی آمار تولید کربنات سدیم در فصل سرما ، تدابیر ویژه ای برای این موضوع اندیشیده بود. لذا در طول ماه های گذشته کربنات سدیم را در انبارهای خود به صورت گسترده موجود نموده است. اکنون نیز مصرف کنندگان می توانند جهت خرید انواع کربنات سدیم سبک و سنگین از شرکت کربنات ایران اقدام فرمایند. این مجموعه همواره تلاش خود را مبنی بر تامین مستمر مواد اولیه مصرف کنندگان  و تولید کنندگان قرار داده است.

دلایل اصلی کاهش 25 درصدی آمار تولید کربنات سدیم در دی ماه سال جاری

اکنون می خواهیم به بررسی دلایل اصلی کاهش 25 درصدی آمار تولید کربنات سدیم در دی ماه سال جاری بپردازیم. دلایل متعددی را برای کاهش 25 درصدی آمار تولید کربنات سدیم می توان برشمرد. ولی مهمترین و اصلی ترین عامل روند تامین ناکافی سوخت برای کارخانجات می باشد. با توجه به قرار گرفتن در فصل زمستان و کاهش دمای هوا ، مصرف سوخت در بخش خانگی شدت یافته است.

و موجب شده است تا روند عادی تامین انرژی برهم بخورد. مسئولین نیز با در نظر گرفتن تمامی جوانب ، اولویت را بر تامین گاز مصارف گرمایشی قرار داده اند. طبق روال هر سال میزان گاز تولیدکنندگان را برای جلوگیری از قطعی گاز شبکه خانگی کاهش داده اند. به همین علت نیز کارخانجات در این مقطع زمانی با مشکل کمبود گاز روبرو هستند. و تا حد امکان ظرفیت خطوط تولید خود را کاهش داده اند. و یا واحدهای خود را به صورت موقت تعطیل نموده اند.

با تعطیلی و یا کاهش تولید کارخانجات ، شاهد کاهش 25 درصدی آمار تولید کربنات سدیم خواهیم بود. در طی چند سال اخیر مشکل کمبود سوخت برای کارخانجات به یکی از مشکلات اساسی بخش تولید در فصل سرما تبدیل شده است. با این وجود مسئولین مربوطه تا کنون راه حل اساسی برای حل این مشکل پیدا نکرده اند. و تمامی اقدامات صورت گرفته تنها به صورت مقطعی بخشی از مشکل را حل می نمایند.

فرسوده و مستهلک بودن زیر ساخت های شبکه تامین گاز کشور در کنار ناکافی بودن تاسیسات توزیع و تامین سوخت ، موجب بروز کمبود گاز در فصول سرد سال شده اند. و چون تامین گاز برای گرمایشی منازل در اولویت می باشد. پس مسئولین به ناچار مجبور هستند. تا گاز بخش صنعت و تولید را قطع نموده و یا کاهش دهند. و در بازه زمانی که این روند رخ می دهد. شاهد کاهش 25 درصدی آمار تولید کربنات سدیم می باشیم.

 

کاهش 25 درصدی آمار تولید کربنات سدیم

 

انواع کربنات سدیم قابل عرضه توسط شرکت کربنات ایران

 

 

 

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی مراغه

 

پیامدهای نامطلوب کاهش 25 درصدی آمار تولید کربنات سدیم

در این بخش نیز می خواهیم به بررسی پیامدهای نامطلوب کاهش 25 درصدی آمار تولید کربنات سدیم بر اقتصاد کشور بپردازیم. کربنات سدیم یک محصول شیمیایی است. که به دلیل ویژگی های شیمیایی خاصی که دارد. به عنوان ماده اولیه در بخش های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. صنعت تولید شیشه و بلور یکی از بخش هایی می باشد. که کربنات سدیم به صورت گسترده به عنوان ماده اولیه در آن مصرف می شود.

میزان مصرف کربنات سدیم در این صنعت بسیار بالا بوده و اعداد قابل توجهی می باشد. همچنین گستردگی صنعت تولید شیشه و بلور به اندازه ای می باشد. بخش قابل توجهی از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است. با توجه به این میزان از گستردگی مصرف کربنات سدیم در تولید شیشه و بلور به اهمیت تامین مداوم و مستمر این محصول برای کارخانجات پی بریم. به همین جهت نیز تامین مداوم و مستمر کربنات سدیم مورد نیاز صنایع از اولویت های شرکت کربنات ایران می باشد.

با توجه به اهمیت این محصول برای تولیدکنندگان ، کاهش 25 درصدی آمار تولید کربنات سدیم مشکلات بسیاری را برای آن ها به وجود آورده است. یکی از این مشکلات کاهش ظرفیت تولید و تعطیلی موقت واحدهای تولیدی می باشد. این موضوع علاوه بر رکود اقتصادی موجب افزایش نرخ بیکاری و توقف تولید محصولات نهایی تولیدی خواهد شد. در ادامه چرخه عرضه و تقاضا نیز برهم خواهد خورد.

با برهم خوردن روند عرضه و تقاضا ، و کاهش 25 درصدی آمار تولید کربنات سدیم ، شاهد افزایش قیمت کربنات سدیم در بازار خواهیم بود. چون میزان تقاضا برای خرید کربنات سدیم در برابر عرضه این محصول جهشی چندین برابری داشته است.

افزایش قیمت این محصول و کاهش 25 درصدی آمار تولید کربنات سدیم به صورت خودکار تاثیر خود را بر قیمت فرآورده های نهایی تولید شده خواهد گذاشت. و علاوه بر اینکه موجب گران تر شده محصولات تولید شده می شود. باعث کاهش تولیدات کارخانجات نیز می گردد.

 

 

خرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنان

 

منبع: https://fa.wikipedia.org/

 

برچسب‌ها: خرید کربناتخرید کربنات سدیمخرید کربنات سدیم 50 کیلویی سبک مراغهخرید کربنات سدیم سبکخرید کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنانخرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنانخرید کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغهخرید کربنات سدیم مراغهخرید کربنات سمنانخرید کربنات مراغهسودا اششرکت آب اکسیژنه ایرانشرکت استیک ایرانشرکت پرکلرین ایرانشرکت سولفوریک ایرانشرکت کربنات ایرانشرکت کلریدریک ایرانشرکت متانول ایرانفروش سودا اشفروش عمده کربنات سدیمفروش کربناتفروش کربنات سدیمفروش کربنات سدیم 50 کیلویی سبک مراغهفروش کربنات سدیم در تبریزفروش کربنات سدیم در تهرانفروش کربنات سدیم سبکفروش کربنات سدیم سبک 50 کیلویی سمنانفروش کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی سمنانفروش کربنات سدیم سنگین 50 کیلویی مراغهفروش کربنات سدیم مراغهفروش کربنات سمنانفروش کربنات مراغهفروشنده عمده کربنات سدیمقیمت کربنات سدیمکاهش 25 درصدی آمار تولید کربنات سدیمکربنات دو سودکربنات سدیم 50 کیلوییکربنات سدیم سبککربنات سدیم سمنانکربنات سدیم سنگینکربنات سدیم مراغهکربنات سمنانکربنات مراغهنماینده کاوه سودانماینده کربنات سمنان

جدیدترین مطالب

رشد ۶ درصدی مصرف کلریدریک و مواد اولیه شوینده ها

رشد 6 درصدی مصرف کلریدریک و مواد اولیه شوینده ها مقدمه با گسترش روزافزون صنایع…

3 ماه قبل

تولید سدیم سیانید با کربنات سدیم ۵۰ کیلویی

تولید سدیم سیانید با کربنات سدیم 50 کیلویی مقدمه در این مقاله، به بررسی روش‌…

5 ماه قبل

مصرف کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در تصفیه نفت خام

مصرف کربنات سدیم 50 کیلویی در تصفیه نفت خام مقدمه مصرف کربنات سدیم 50 کیلویی…

5 ماه قبل

کاربرد کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در صنایع غذایی

کاربرد کربنات سدیم 50 کیلویی در صنایع غذایی مقدمه کاربرد کربنات سدیم 50 کیلویی در…

5 ماه قبل

استفاده از کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در آزمایشگاه های شیمی

استفاده از کربنات سدیم 50 کیلویی در آزمایشگاه های شیمی مقدمه استفاده از کربنات سدیم…

5 ماه قبل

کاربرد کربنات سدیم ۵۰ کیلویی در تولید مواد شوینده

کاربردکربنات سدیم 50 کیلویی در تولید مواد شوینده مقدمه کاربردکربنات سدیم 50 کیلویی در تولید…

5 ماه قبل